پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 25106
ترور مشکوک یک نماینده جمهوری آذربایجان
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز، فاضل مصطفی، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان، شب سه شنبه هنگام پیاده شدن از خودرو لوکس خود در مقابل منزل شخصی اش هدف دو گلوله قرار گرفته است. در پی این سوء قصد به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته و حال وی پایدار است.
بنا به اعلام رسانه های جمهوری آذربایجان، دادستان شهر باکو در حال تحقیق درباره علت و عوامل ترور این نماینده است و از رسانه‌ها خواسته تا حدس و گمان غیرمستند مربوط به این حادثه را منتشر نکنند و منتظر بیانیه رسمی (بخوانید سناریو از پیش نوشته شده) در این زمینه باشند.
فاضل مصطفی 58 ساله از سال ۲۰۰۵ به عنوان نماینده مردم! در مجلس جمهوری آذربایجان حضور دارد، در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۰۸ نامزد ریاست جمهوری آذربایجان نیز بوده است. وی از معدود نیروهای نورسی در جمهوری آذربایجان بود که در سرکوب این نیروها در جمهوری آذربایجان نه تنها بازخواست نشد بلکه به طرز عجیبی تریبون‌های بیشتری در اختیارش قرار گرفت. کارشناسان این اتفاق را نتیجه بیعت فاضل مصطفی با رجب طیب اردوغان می دانند. فاضل مصطفی در مصاحبه های خود بر ارتباطات گسترده اش با دولت ترکیه اشاره کرده و در مصاحبه‌ای اذعان کرده بیشتر سال را در ترکیه وقتش را می گذراند. شاید به همین دلایل برخورد و حذف این مهره طایفه نخجوانی ها برای طایفه پاشایف ها کمی سخت تر و متفاوت تر از دیگران باشد.
  فاضل مصطفی، از معدود نیروهای در سایه طایفه نخجوانی های باقی مانده در ساختار حاکمیت فعلی جمهوری آذربایجان است. در سالهای گذشته به واسطه رقابت ها و به عبارتی صحیح تر به واسطه جنگ قدرت کلن ها در داخل حاکمیت جمهوری آذربایجان همه نیروهای منتسب به طایفه نخجوانی ها از ساختار قدرت جمهوری آذربایجان تسویه شده اند. آخرین قربانی این جنگ واصف طالب اف، رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان بود. این روند بعد از جنگ دوم قراباغ شدت بیشتری پیدا کرده است. از قضا این نماینده مجلس اظهارات ضد ایرانی زیادی هم دارد. حاکمان فعلی باکو در یک سناریوی هماهنگ با رژیم صهیونیستی با یک تیر خواسته اند چند نشان بزنند.
دستور کار فاضل مصطفی در طول همه این سالها استفاده از هر موقعیتی برای تحقیر شیعیان این کشور (بیش از 80 درصد مردم جمهوری آذربایجان که عنوان نمایندگی انها را به یدک می کشد) و کوبیدن بر طبل تنش با جمهوری اسلامی ایران با زبان و قلم خود بوده است. به نظر می رسد امروز این دستور کار را اربابانش از طریقی دیگر برای این نافاضل نوشته اند. ترور سلاح شیاطین، منافقین و بزدلان است. شیاطینی مثل آمریکا و نوچه‌های ناقص عقل‌اش. جمهوری اسلامی ایران همواره در طول این سالها هدف ترورهای کور بوده ولی پاسخش به تهدیدها نه در تاریکی بلکه در روز روشن و از خاک پاک خود بوده است.
https://ccsi.ir//vdcd9f0x.yt0kz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه