کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام تبریک نوروزی نخست‌وزیر و رئیس جمهوری ارمنستان به ملت ایران

5 فروردين 1402 ساعت 13:14



به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز به نقل از وبسایت اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، آقای نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و  آقای واهاگن خاچاتوریان رئیس جمهوری ارمنستان در پیام‌هایی جداگانه، عید نوروز و فرا رسیدن سال جدید شمسی را به مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهوری اسلامی و ملت ایران تبریک گفتند.

در پیام آقای پاشینیان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: عالیجناب، فرا رسیدن نوروز و سال نو ایرانی را به شما و مردم دوست ایران، به گرمی و صمیمانه تبریک می‌گویم. آرزو می‌کنم که سال پیش رو، برای کشور دوست و همسایه ایران، سال موفقیت‌های بی‌نظیر و صلح باشد. روابط ایران و ارمنستان که در فضایی گرم و اعتماد و احترام متقابل ریشه دارد، برای ارامنه و دولت ارمنستان، اهمیتی ویژه دارد. صمیمانه امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بوده و این ارتقای روابط، محرکی برای تعمیق و رشد بیشتر روابط دوستانه ما در راستای بهروزی ایرانیان و ارامنه و ثبات در منطقه باشد. با اغتنام فرصت، برای شما طول عمر و برای مردم ایران، رفاه بادوام آرزو می‌کنم.
 
در پیام آقای پاشینیان به آیت‌الله رئیسی آمده است: عالیجناب، تبریکات گرم و صمیمانه خود به مناسبت نوروز، عید زیبای بیداری طبیعت را به شما و مردم کشور دوست ایران ابراز می‌نمایم. آرزو می‌کنم سال نوی خورشیدی، سال صلح خدشه‌ناپذیر و دستاوردهای خوشایند برای جمهوری اسلامی ایران باشد. روابط غنی چند صد ساله تاریخی و فرهنگی و پیشینه روابط ایرانیان و ارامنه، پایه‌ای منحصر به فرد برای فضای دوستانه کنونی، تعاملات همه‌جانبه و روابط گرم میان دو ملت‌ دوست ایرانی و ارمنی است. اطمینان دارم که با تداوم مسیر همکاری‌ها، شاهد ارتقایی تازه در دستور کار همکاری‌های ارمنستان و ایران در راستای رفاه مردم دو کشور خواهیم بود. با اغتنام فرصت، برای شما موفقیت و سلامتی و برای مردم دوست ایرانی، رفاه و صلح آرزو می‌کنم.
 
 آقای واهاگن خاچاتوریان رئیس جمهوری ارمنستان نیز در پیام‌هایی جداگانه، فرا رسیدن نوروز و سال نو را به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی تبریک گفت.
در پیام آقای خاچاتوریان به رهبر معظم انقلاب آمده است: امیدوارم در سال پیش رو، شاهد صلح و دستاوردهای تازه برای کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران باشیم. ارمنستان برای روابط گرم هزار ساله مبتنی بر پیوندهای نزدیک تاریخی و فرهنگی و احترام و همبستگی متقابل، اهمیتی ویژه قائل است. صمیمانه امیدوارم که در سال نو با استفاده از ظرفیت‌های عظیم تعاملات موجود، و با تکیه بر تلاش‌های مشترک، در راستای رفاه مردم ارمنستان و ایران، چشم‌اندازهای جدیدی در روابط همسایگی ارمنستان و ایران ترسیم کنیم.
 
در پیام تبریک آقای خاچاتوریان به آیت‌الله رئیسی نیز آمده است: عید زیبای بیداری طبیعت، نوروز، را صمیمانه به شما تبریک می‌گویم. امیدوارم سال جدید، سال موفقیت و صلح پایدار برای جمهوری اسلامی ایران باشد. روابط دوجانبه دوستانه مبتنی تاریخ چند صد ساله و احترام متقابل، برای جمهوری ارمنستان از اهمیتی ویژه برخوردار است. اطمینان دارم که به لطف تلاش‌های مشترک، قادر خواهیم بود که در راستای منافع ملت‌های خود، همکاری‌های همه‌جانبه ایران و ارمنستان را عمیق‌تر و گسترده‌تر کرده و به سطحی جدید برسیم.

 


کد مطلب: 25102

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/25102/پیام-تبریک-نوروزی-نخست-وزیر-رئیس-جمهوری-ارمنستان-ملت-ایران

قفقاز
  https://www.ccsi.ir