کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرامیداشت یاد شهید صبوحی سلیم اف در بیروت در اثنای سخنرانی دکتر کاظمی

17 اسفند 1401 ساعت 16:23

یکي از اهداف جنگ دوم قراباغ به عنوان یک پروژه طراحی شده، ترمیم وجهه منفور رژیم صهیونیستی در بین مردم آذربایجان بود؛ با همکاری دولت باکو، رژیم صهیونیستی روی سه محور اسلام ستیزی، ایران ستیزی و تحریف تاریخ جمهوری آذربایجان با محوریت قوم گرایی متمرکز شده است.


شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی «انجمن بین المللی تحلیلگران سیاسی» (APA) در بیروت یاد شهید صبوحی سلیم اف را گرامی داشتند.
بر اساس این گزارش، دکتر احمد کاظمی در آغاز سخنان خود در پنل تخصصی این کنفرانس با اشاره به روحیه انزجار مردم جمهوری آذربایجان از صهیونیست ها، و شهادت صبوحی سلیم اف از فعالان ضد صهونیسم درباکو، بر گرامیداشت یاد این شهید تاکید کرد. 
شرکت کنندگان در این کنفرانس نیز با نثار صلوات به روح این شهید که بعد از مدتها اعتصاب غذا در جریان ادادگاه تجدیدنظر در باکو شهید شد، حمایت خود را از مبارزات ضدصهیونیستی مردم جمهوری آذربایجان اعلام کردند.
دکتر کاظمی پژوهشگر ارشد اوراسیا همچنین در این کنفرانس با اشاره به جذابیت های ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیکی و ژئوکالچرال جمهوری آذربایجان بر ای رژیم صهیونیستی تاکید کرد هدف رژیم، تبدیل جمهوری آذربایجان به پایگاه منطقه ای صهیونیسم است.
وی با تاکید بر اینکه یکي از اهداف جنگ دوم قراباغ به عنوان یک پروژه طراحی شده، ترمیم وجهه منفور رژیم صهیونیستی در بین مردم آذربایجان بود؛ افزود با همکاری دولت باکو، رژیم صهیونیستی روی سه محور اسلام ستیزی، ایران ستیزی و تحریف تاریخ جمهوری آذربایجان با محوریت قوم گرایی متمرکز شده است.
 پژوهشگر ارشد اوراسیا افزود: رژیم صهیونیستی عجین بودن هویت مردم جمهوری آذربایجان با تمدن اسلامی و ایرانی را مانع تبدیل جمهوری باکو به پایگاه منطقه ای صهیونیسم می داند.
وی تاکید کرد: دولت علی اف نیز بدلیل فقدان پایگاه مردمی و استقرار  یک هویت جعلی در  این کشور بر مدار انکار و عناد با ایران، در خدمت مطامع رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
دکتر کاظمی در ادامه، تلاش برای ایجاد تغییرات ژئوپلیتیکی در جنوب ارمنستان در قالب فتنه انگلیسی دالان تورانی ناتو با هدف ضربه به ایران، روسیه و چین را از دیگر اهداف کلان پروژه جنگ دوم قراباغ خواند.
وی افزود ناتو بویژه انگلستان به همراه رژیم صهیونیستی، از گذار منطقه غرب آسیا و اوراسیا به سوی نظم نوین با محوریت روسیه، چین و ایران (محور مقاومت) بسیار نگران هستند.
دکتر کاظمی تأکید کرد در چشم انداز آتی، قفقاز  یکی از مناطق پرحرارت در فرایند نبرد برای گذار به نظم جدید منطقه ای خواهد بود، چرا که در محاسبات نظام سلطه، موقعیت ژئوپلیتیکی این منطقه و آمیختگی آن باشیفتگی جنون آمیز حکومت خاندان  علی اف به صهیونیسم، فضای مناسبی برای ضربه زدن به ایران، روسیه و چین ایجاد کرده است.
این پژوهشگر اوراسیا با اشاره به مواضع دو سال اخیر ایران در قفقاز تاکید کرد علاوه بر روسیه و چین، ایران اجازه فتنه های ژئوپلیتیکی و ژئوکالچرال در منطقه را نخواهد داد.
شایان ذکر است کنفرانس بین المللی انجمن جهانی  تحلیل گران سیاسی (APA) با سخنرانی وزیر فرهنگ لبنان و شرکت دهها صاحبنظر سیاسی از ایران، لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، ترکیه، الجزایر، اردن و دیگر کشورها در بیروت از ۱۶ اسفند  آغاز شد و تا ۱۸ اسفند ادامه دارد.
 


کد مطلب: 25099

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/25099/گرامیداشت-یاد-شهید-صبوحی-سلیم-اف-بیروت-اثنای-سخنرانی-دکتر-کاظمی

قفقاز
  https://www.ccsi.ir