شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 25096
پوتین: غرب تمایل دارد روسیه تجزیه شود/ ناتو در جنایات جنگی سهیم است
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه هدف غرب تقسیم این کشور به قطعات کوچک است تا بتواند هر یک از این بخشها را راحت‌تر تحت کنترل خود درآورد، گفت: کشورهای عضو ناتو با تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین بدون دریافت هیچ پولی، در واقع در درگیری مشارکت دارند.
 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز، یکشنبه، در مصاحبه با برنامه مستند «مسکو.کرملین.پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد که کشورهای غربی سعی دارند روسیه را به چند قسمت کوچک تقسیم کنند تا کنترل آنها آسان تر باشد. 
رئیس جمهور گفت: «آنها یک هدف دارند - فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و بخش اصلی آن - یعنی فدراسیون روسیه. و سپس، شاید، آنها ما را در جمع خانواده به اصطلاح مردم متمدن بپذیرند، اما فقط بصورت جداگانه، هر بخش بصورت جدا. برای چی؟ برای اینکه هر یک از این بخشها را از هم جدا کرده و بتوانند تحت کنترل خود درآورند.»
وی یادآور شد که چنین طرح هایی دقیقاً روی کاغذ تنظیم شده است، در حالی که روسیه در راستای ایجاد روابط مشارکتی، سعی کرده که "به دلایل ملاحظات سیاسی در مورد آن صحبت نکند". پوتین تاکید کرد که اکنون طرف روسی مجبور به واکنش شده، زیرا تنها هدف غرب، حذف روسیه به شکل کنونی آن است.
رئیس جمهوری روسیه اتحاد مردم را شرط اصلی دستاوردها و پیروزی های این کشور  بیان کرد و توضیح داد: «وحدت مردم ما بسیار مهم است. و این تنها یک شکل گفتاری نیست، همه ما به خوبی از این موضوع آگاه هستیم: وقتی مردم روسیه متحد و یکپارچه می شوند، دیگر کسی نمی‌تواند در برابر ما بایستد. و این شرط اصلی همه دستاوردها و همه پیروزی های ماست.»
ناتو بطور غیرمستقیم در جنایات مقامات کی‌یف سهیم است
ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که کشورهای ناتو به طور غیرمستقیم در جنایات مقامات کی‌یف شریک هستند و تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین،  به معنای مشارکت آنها در جنگ است. وی گفت: «آنها به اوکراین سلاح هایی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار می دهند. و این اقدام  به نوعی مشارکت در درگیری است. چرا؟ برای اینکه این فقط یک همکاری نظامی-فنی نیست، آنها حتی در ازای این سلاحها پول هم دریافت نمی کنند، درست است! آنها هیچ پولی نمی گیرند!"
رهبر روسیه با اشاره به اینکه تسلیحات نظامی که به صورت یکجانبه به اوکراین منتقل می شود، گویای مشارکت غیرمستقیم کشورهای عضو ناتو در جنایات طرف اوکراینی، از جمله در مناطق مسکونی نوواروسیا و دونتسک است که دائما در معرض گلوله باران ارتش  اوکراین قرار دارند. 
روسیه با مشارکت کشورهای عضو ناتو در بحث مربوط به پیمان استارت مخالفتی ندارد
ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به اینکه مسکو با مشارکت کشورهای عضو ناتو در بحث مربوط به توافقنامه کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک (پیمان استارت) مخالفتی نخواهد کرد، اعلام کرد که روسیه مجبور شده تا به بحث مربوط به توان بالقوه هسته‌ای انگلیس و فرانسه بازگردد، زیرا ناتو ثابت کرده است که یک بلوک نظامی و نه سیاسی است.
رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که طرف روسی زمانی موافقت کرد که پاریس و لندن از این توافقات خارج باشند، زیرا دوره تنش زدایی بود و این واقعیت را در نظر گرفت که ناتو در واقع به دنبال آن است تا خود را تقریباً یک سازمان غیرنظامی معرفی کند. وی ادامه داد: «آنها ادعا می‌کردند که ناتو یک سازمان سیاسی است، نه یک بلوک نظامی. ولی خب، کجای ناتو یک سازمان نظامی نیست؟ ما شاهد هستیم که چه اتفاقی افتاده است.  بنابراین، ما به سادگی مجبور هستیم که از مباحثات دوجانبه بین مسکو و واشنگتن فراتر رفته و به بحث در مورد این موضوع بازگردیم که دیگر کشورهای عضو ناتو که دارای قدرت  هسته‌ای هستند نیز در این بحث شرکت داشته باشند.»
ولادیمیر پوتین سه شنبه گذشته در سخنرانی خود در مجمع فدرال روسیه اعلام کرد که این کشور مشارکت خود در پیمان استارت را به حالت تعلیق در می آورد. رهبر روسیه تاکید کرد که مسکو از این معاهده خارج نشده، بلکه مشارکت در آن را تعلیق می کند. وی همچنین تاکید کرد که قبل از بازگشت به بحث کاهش تسلیحات، روسیه باید بفهمد که زرادخانه های هسته‌ای انگلیس و فرانسه را چگونه در نظر بگیرد.
 
  https://ccsi.ir//vdcb0gb5.rhbs9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه