شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 25082
گفتگوی تلفنی پوتین با اردوغان؛ اعزام امدادگران روس به ترکیه و سوریه
به دستور ولادیمیر پوتین، سه فروند هواپیمای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه به همراه بیش از ۱۰۰ متخصص و تجهیزات امدادی، پزشکی، دارو و غذا، بامداد امروز به مناطق زلزله زده در ترکیه و سوریه رسیدند تا در رفع عواقب این بلای طبیعی به آسیب دیدگان کمک کنند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری "اینترفکس"،  دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در جریان یک گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، بر آمادگی این کشور برای ارائه کمک‌های فوری به آنکارا به منظور رفع عواقب زمین لرزه  شدید رخ داده در مناطق جنوب شرقی این کشور تاکید کرد.
طبق این اطلاعات، ولادیمیر پوتین ضمن ابراز تسلیت عمیق در رابطه با زمین لرزه های ویرانگر ترکیه که تلفات انسانی زیادی را برجای گذاشت، مجدداً بر آمادگی مسکو برای ارائه فوری کمک های لازم به دوستان ترکیه‌ای برای رفع عواقب این بلای طبیعی تاکید کرد. پیشنهادات خاصی قبلاً از طریق کانال‌های مناسب به دولت ترکیه ارائه شده است.
کرملین یادآور شد که اردوغان به گرمی از همتای روسی خود به دلیل واکنش سریع و صمیمانه به زلزله ترکیه تشکر کرد. رهبر ترکیه به ادارات ذیصلاح این کشور دستور داد که کمک روسیه را بپذیرند.
در همین رابطه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در جریان گفتگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در ارتباط با زمین لرزه های شدید در این کشور را تسلیت گفت. لاوروف نیز بار دیگر تأیید کرد که مسکو آماده است فوراً حمایت‌های لازم را به مقامات آنکارا ارائه دهد.
امدادگران روسی بلافاصله خود را به ترکیه و سوریه زلزله زده رساندند
دو هواپیمای ترابری وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه بامداد امروز، سه شنبه، در فرودگاه آدانای ترکیه به زمین نشستند. این دو هواپیما حامل بیش از 100 متخصص و امدادگر روسی، به همراه سگهای تربیت شده برای انجام عملیات نجات و امداد در مناطق زلزله زده و همچنین تجهیزات پزشکی و دارویی، مواد غذایی و آب آشامیدنی هستند.
طبق گزارشات رسیده، گروه امدادگران روس صبح امروز به استان کوهرامان‌مراش ترکیه که بیشترین آسیب را در اثر زلزله متحمل شده، رسیدند.
یک فروند هواپیما نیز به همراه گروهی متشکل از  40 متخصص وزارت حوادث غیرمترقبه عازم سوریه شده است.
الکساندر کورنکوف، سرپرست این وزارتخانه یادآور شد که امدادگران روسی به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فوراً به این دو کشور اعزام شدند. دو هواپیما به مقصد ترکیه و یک هواپیما راهی سوریه شدند.
همچنین گزارش شده که برای کمک فوری به آسیب دیدگان، یک بیمارستان صحرایی نیز در منطقه زلزله زده ترکیه ایجاد می شود که در آن بیش از 40 متخصص وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه مراقبت های پزشکی لازم را به مردم ارائه خواهند داد.
نیروهای نظامی روسیه در سوریه دستور یافتند به زلزله زدگان کمک کنند
ژنرال ارتش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، به فرماندهی گروه نیروهای روسی مستقر در خاک سوریه دستور داد تا برای از بین بردن عواقب زمین لرزه رخ داده در شمال این کشور کمکهای لازم را ارائه دهد. 
طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، از همان روز دوشنبه به عنوان بخشی از کمک های ارائه شده توسط مرکز روسی برای آشتی نیروهای متخاصم، شش نقطه توزیع کمک های بشردوستانه در شهرهای مختلف در شمال سوریه مستقر و شروع به کار کرده اند و مردم بسته های غذایی و مایحتاج اولیه را از آنها دریافت می کنند. بیش از 300 نیروی نظامی و 60 واحد تجهیزات ویژه و نظامی در این اقدام انسان دوستانه مشارکت دارند.
دوشنبه شب وقوع یک زلزله قدرتمند در منطقه جنوب شرقی ترکیه و شمال سوریه منجر به تلفات بسیار زیاد و ویرانی شدید در این مناطق شد.
 
 
  https://ccsi.ir//vdcgxz9x.ak9n74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه