چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 25058
اعلام آمادگی ترکیه برای انتقال گندم روسیه به کشورهای آفریقایی
اردوغان اعلام کرده که ترکیه آماده انتقال گندم روسیه به کشورهای آفریقایی است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای انتقال غلات روسیه به کشورهای فقیر آفریقایی را پیش رو دارد.
اردوغان گفت که با توجه به اعلام آمادگی روسیه برای تامین غلات کشورهای فقیر، ما این آمادگی را داریم که غلات را تبدیل به آرد کنیم و به کشورهای فقیر آفریقایی عرضه کنیم.
به گفته اردوغان، در حال حاضر بین 44 تا 46 درصد محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین به کشورهای اروپایی تحویل داده می شود و سهم کشورهای آفریقایی بسیار کمتر است.
رئیس جمهور ترکیه افزود: ما فعالانه برای تامین محصولات کشاورزی از طریق کریدور غلات به فقیرترین کشورهای آفریقایی کار می کنیم.
رجب طیب اردوغان پیشتر نیز در 5 ژانویه در گفت و گوی تلفنی با پوتین درباره موضوع عرضه غلات روسیه به کشورهای آفریقایی گفتگو کرده بود. اردوغان گفته بود که تا کنون فقط 14 درصد از حجم کل محصولات کشاورزی در چارچوب اجرای توافق غلات به کشورهای آفریقایی عرضه شده است.
قراردادهای صادرات مواد غذایی از اوکراین در 22 ژوئیه برای مدت 120 روز منعقد شد. این قرارداد در 17 نوامبر برای 120 روز دیگر تمدید شد. وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که این توافق به‌طور خودکار تمدید شده است.
 
  https://ccsi.ir//vdcjoye8.uqeiizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه