شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 25033
سفر پوتین به ایروان برای شرکت در اجلاس سازمان پیمان امنیت دسته جمعی (CSTO)
به گزارش بنیاد مطالعات قفقاز به نقل از سایت آیسور دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی در ایروان در 23 نوامبر شرکت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که نشست شورای امنیت دسته جمعی این سازمان به ریاست نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در 23 نوامبر در ایروان برگزار می شود.
به گزارش سرویس مطبوعاتی سازمان پیمان امنیت دسته جمعی، اعضای این شورا در مورد موضوعات مهم امنیت بین المللی و منطقه ای و نتایج اصلی فعالیت های خود گفتگو خواهند کرد.
یکی از مهمترین موضوعات بهبود سیستم واکنش به بحران سازمان پیمان امنیت جمعی و بحث در مورد اقدامات مشترک برای ارائه کمک به ارمنستان خواهد بود. انتظار می رود در جلسه شورای امنیت دسته جمعی، بیانیه این شورا به تصویب برسد. دستور کار نشست شورای امنیت دسته جمعی شامل تعدادی اسناد برای امضا است که مربوط به تجهیز نیروهای حافظ صلح به تسلیحات مدرن، تجهیزات نظامی و ویژه و تشکیل مشترک حفاظت رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی است.
علاوه بر این، از اول ژانویه 2023، شورای امنیت دسته جمعی موضوع دبیرکل این سازمان را بررسی خواهد کرد. قبل از شروع شورای امنیت دسته جمعی، نشست مشترک شورای وزیران امور خارجه، شورای وزیران دفاع و CSSC برگزار خواهد شد.
  https://ccsi.ir//vdcc1xqi.2bqp18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه