کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان: حامیان پ‌ک‌ک در خون‌های ریخته شده در استانبول شریک هستند

25 آبان 1401 ساعت 14:54


رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی بدون نام بردن از آمریکا، این کشور را شریک انفجار "تروریستی" اخیر استانبول دانست که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس سران جی۲۰ در اندونزی درباره حملات آنکارا به مناطق شمالی سوریه و عراق اظهار کرد: ترکیه از همه دوستان و متحدانش انتظار دارد که صادقانه از مبارزه مشروع آنکارا در زمینه مقابله با تروریسم حمایت کنند.
وی با اشاره به انفجار "تروریستی" در خیابان استقلال استانبول که شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشت و بدون نام بردن از آمریکا تاکید کرد: طرف‌هایی که از گروه‌های تروریستی "پ.ک.ک" (حزب کارگران کردستان) و "ی.پ.گ" (یگان‌های مدافع خلق) به بهانه مقابله با داعش حمایت می‌کنند، در هر قطره خونه ریخته شده شریک هستند.
اردوغان ادامه داد: تروریست‌ها پشت هر طرفی پنهان شوند و هر اقدامی انجام دهند، در نهایت نمی‌توانند از سرنوشت دردناکی که در انتظار آنهاست بگریزند.
وی افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که در آینده کشور و منطقه ما جایی برای هیچ شکلی از تروریسم وجود ندارد و ترکیه قاطعانه به اجرای استراتژی خود برای ریشه‌کن کردن تهدید تروریسم ادامه خواهد داد.
یکشنبه همین هفته، انفجاری در مسیر اصلی پیاده‌رو در مرکز شهر استانبول رخ داد. انفجار در خیابان استقلال که مشرف به میدان تقسیم است، رخ داد و شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشت. پس از این انفجار، دولت ترکیه انگشت‌اتهام را به سمت افراد مسلح کُرد نشانه گرفت و اعلام کرد که آنها در وقوع این انفجار دست داشتند. ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا پ.ک.ک را یک گروه "تروریستی" می‌دانند.
 
 


کد مطلب: 25025

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/25025/اردوغان-حامیان-پ-ک-ک-خون-های-ریخته-شده-استانبول-شریک-هستند

قفقاز
  https://www.ccsi.ir