شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 25013
بیانیه ۳ جانبه روسیه، آذربایجان و ارمنستان مبنی بر تغییر ناپذیری مرزها
در بیانیه سه جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمده است: طرفین در مورد پرهیز از توسل به زور یا تهدید به استفاده از آن، حل مشکلات بر اساس به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت، تمامیت ارضی و نقض ناپذیری مرزها، مطابق با اعلامیه ۱۹۹۱ آلماتی توافق کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان پس از نشست 3 جانبه دوشنبه شب در سوچی بیانیه مشترکی را صادر کردند.
بر اساس این بیانیه که در وب سایت کاخ کرملین منتشر شده است، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که از توسل به زور خودداری کرده و مسائل را بر اساس به رسمیت شناختن حاکمیت، تمامیت ارضی و مصونیت مرزها حل کنند.
در این بیانیه آمده است که 3 رهبر در مورد روند اجرای بیانیه‌های تصویب شده در سال‌های 2020 و 2021 گفتگو کردند.
طرفین بر تعهد خود برای پایبندی دقیق به تمامی این توافقات با هدف عادی سازی همه جانبه روابط آذربایجان و ارمنستان، تضمین صلح، ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی پایدار قفقاز جنوبی تاکید کردند.
در این بیانیه با تاکید بر سهم قابل توجه نیروهای حافظ صلح روسیه در امنیت منطقه و تلاش برای ثبات اوضاع در منطقه، آمده است: طرفین در مورد پرهیز از توسل به زور یا تهدید به استفاده از آن، حل مشکلات بر اساس به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت، تمامیت ارضی و نقض ناپذیری مرزها، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و اعلامیه 1991 آلماتی توافق کردند.
همچنین آنها با تاکید بر اهمیت آمادگی فعال برای امضای توافقنامه صلح بین آذربایجان و ارمنستان به منظور تضمین صلح پایدار و بلندمدت در منطقه، اعلام کردند که با ادامه تلاشها برای یافتن راه حل‌های قابل قبول دوجانبه موافقت کرده اند.
 
  https://ccsi.ir//vdcaewnu.49nm615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه