پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 24985
نشست سه جانبه وزرای خارجه آمریکا، ارمنستان و آذربایجان در نیویورک
نشست سه جانبه وزرای خارجه آمریکا، ارمنستان و آذربایجان روز دوشنبه در نیویورک برگزار شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز دوشنبه نشست سه جانبه آنتونی بلینکن، جیحون بایرام اف و آرارات میرزویان وزرای خارجه آمریکا، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.
بلینکن در این نشست به خبرنگاران گفت: به خانواده کسانیکه در هفته گذشته در درگیری مرزی ارمنستان و آذربایجان کشته شدند، تسلیت خود را اعلام می کنم. پایان درگیری و نداشتن اقدام نظامی از سوی نیروهای دو طرف طی روزهای اخیر، ما را امیدوار می کند.
وی با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت: هر دو رهبر اعلام کردند که آماده صلح هستند. تعامل دیپلماتیک قوی و پایدار برای همه بهترین راه است. برای حل اختلافات ارمنستان و آذربایجان، راه حل نظامی وجود ندارد اما به عقیده من برای حل اختلافات، راه صلح پایدار از طریق دیپلماسی وجود دارد. آمریکا در این راستا، آماده است که هر اقدامی از دستش بر آید انجام دهد.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این خصوص گفت: سه وزیر گام هایی که باید زین پس برداشته شود را بررسی کردند و بلینکن، طرفین را دعوت کرد که در پایان ماه نیز دیدار با یکدیگر داشته باشند.
این اولین دیدار وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان بعد از درگیری های اخیر است.
در درگیری اخیر، 80 نظامی آذربایجانی کشته و 281 نظامی دیگر نیز مجروح شدند. همچنین در طرف ارمنی نیز 135 نیروی نظامی کشته شده اند.
 
  https://ccsi.ir//vdchmwni.23nk6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه