جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 24970
پوتین از سفر یک هیئت تجاری بزرگ از روسیه به ایران خبر داد
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به توسعه خوب روابط مسکو و تهران در تمامی جهات، اعلام کرد که یک هیئت تجاری بزرگ متشکل از ۸۰ شرکت روسی هفته آینده برای انجام یک ماموریت تجاری راهی ایران خواهند شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در دیدار با ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند، اعلام کرد که یک هیئت بزرگ روسی متشکل از 80 شرکت بزودی برای یک ماموریت تجاری راهی ایران می شود.
پوتین گفت: «همین هفته آینده ما یک هیئت روسی و نمایندگانی از محافل تجاری کشور را نزد شما خواهیم فرستاد. در مجموع حدود 80 شرکت روسی در این هیئت مشارکت خواهند داشت تا مذاکرات جدی را با دوستان ایرانی انجام دهند.»
رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که نخستین هیئت نمایندگی تجاری بزرگ در ماه مه سال 2022 از ایران بازدید کرد که در جریان آن، اعضای هیئت روسی توسعه صنایع به ویژه در عرصه فناوری‌های پیشرفته در موسسات ایرانی را مورد توجه قرار دادند. پوتین افزود: «ما و من شخصاً به شما در خصوص موفقیت‌های بدست آمده در این زمینه تبریک می‌گوییم.»
وی در این دیدار همچنین تاکید کرد که روابط روسیه و ایران در تمامی جهات در حال توسعه است. به گفته وی، مواضع مسکو و تهران در بسیاری از مسائل بین المللی بسیار نزدیک یا کاملاً منطبق است.
ولادیمیر پوتین همچنین در پایان دیدار با رئیس جمهوری ایران در سمرقند به این واقعیت اشاره کرد که بسیاری از پروژه‌های مشترک فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران به لطف حمایت آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران در حال پیشرفت است و مسکو علاقه مند است حمایت ایشان همچنان ادامه پیدا کند. پوتین در این باره گفت: «به یاد دارم که رهبر معظم ایران اخیراً چگونه در تهران از ما به گرمی پذیرایی کردند و در واقع به لطف حمایت وی، پروژه‌های مشترک زیادی در حال توسعه است. ما علاقه مند هستیم که حمایت ایشان در آینده نیز ادامه یابد. لطفا بهترین آرزوهای مرا به ایشان برسانید.»
رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 22 جولای سال جاری (31 تیر ماه گذشته) و در جریان سفر کاری خود به تهران به حضور آیت الله خامنه‌ای رسیده و با ایشان مذاکره کرده بود
  https://ccsi.ir//vdcbg9b5.rhbazpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه