پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 24925
پوتین: همه اقوام باید در اداره افغانستان سهیم باشند
رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه همه اقوام در افغانستان باید در حکومت این کشور مشارکت کامل داشته باشند، گفت: مسکو با تمامی نیروهای سیاسی در افغانستان در تماس است و در این راستا، تمام تلاش خود را برای عادی سازی اوضاع در افغانستان انجام خواهد داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عصر روز گذشته، سه شنبه، در پایان دیدار خود با امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان تاکید کرد که مقامات مسکو بر این عقیده هستند که تمامی اقوام در افغانستان باید در اداره امور کشورشان مشارکت کامل داشته باشند.
پوتین گفت: «ما معتقدیم که تمامی گروه‌های قومی که در افغانستان نماینده‌ داشته و زندگی می‌کنند، همانطور که قبلاً هم تاکید شده، باید در حکومت این کشور مشارکت کامل داشته باشند.»
رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که مسکو با تمامی نیروهای سیاسی در افغانستان که اوضاع را تحت کنترل دارند در تماس است و در این راستا به کار خود ادامه خواهد داد. وی تاکید کرد که روسیه تمام تلاش خود را برای عادی سازی اوضاع سیاسی در افغانستان انجام می دهد.
او گفت: "شما می‌دانید که ما هر کاری انجام می دهیم تا وضعیت این کشور (افغانستان) عادی شود، ما در تلاشیم تا با آن نیروهای سیاسی که اوضاع را کنترل می کنند روابط برقرار کنیم."
پوتین خطاب به همتای تاجیکستانی خود افزود: "البته شما از اینجا مطمئناً می توانید بهتر ببینید که در کشور چه می‌گذرد و چه کاری باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که وضعیت در این منطقه، در منطقه مسئولیت مشترک ما، باثبات است و کسی را تهدید نمی‌کند. و این وضعیت به نفع مردم چندملیتی افغانستان نیز خواهد بود."
رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: در جریان گفت وگو با آقای رحمان، مسائل امنیتی هم در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی و هم در چارچوب روابط دوجانبه فدراسیون روسیه و تاجیکستان در کانون توجه قرار خواهد گرفت.»
روسیه و تاجیکستان فعالانه در تمامی زمینه‌ها با یکدیگر همکاری دارند
رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در جریان سفر خود به تاجیکستان و در دیدار با امامعلی رحمان، رهبر این کشور گفت: مسکو و دوشنبه در همه زمینه‌ها فعالانه همکاری داشته و روابط  بین دو کشور عمیق و متحد است.
ولادیمیر پوتین گفت: «در واقع، روابط ما بسیار عمیق، قابل اعتماد و متحدانه است، ما در تمامی زمینه‌ها و فعالانه کار می کنیم. روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور پویایی بسیار خوبی داشته است. در واقع، چه در سال گذشته و چه در چهار ماه نخست سال جاری، ما در واقع نرخ رشد مبادلات تجاری بی سابقه‌ای را داشتیم.»
رئیس جمهوری همچنین یادآور شد که آن دسته از شهروندان تاجیکستانی که در روسیه کار می‌کنند سهم قابل توجهی در توسعه اقتصادی این کشور دارند.
 
  https://ccsi.ir//vdcbs9b5.rhba5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه