جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 24918

عربستان ممنوعیت پرواز به ترکیه را لغو کرد

شرکت هواپیمایی ترکیه از لغو ممنوعیت پرواز به این کشور از سوی عربستان سعودی خبر داد.
عربستان ممنوعیت پرواز به ترکیه را لغو کرد
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرد که عربستان سعودی ممنوعیت پروازی از سوی ترکیه را لغو کرده است.
بنا بر گفته این شرکت، ممنوعیت پروازی به دلیل فراگیری کرونا درباره ترکیه اعمال شده بود.
بر اساس بیانیه شرکت هواپیمایی ترکیه، این ممنوعیت از ابتدای هفته جاری برداشته شده و بر اساس آن، شهروندان سعودی می توانند به ترکیه سفر کنند یا پروازهای سعودی می تواند از آسمان ترکیه عبور کند. 
همزمان با اوج گرفتن تنش ها بین عربستان و ترکیه بر سر قتل جمال خاشقجی، عربستان کالاهای ترکیه در بازارهای خود را تحریم و ورود آنها را ممنوع کرد، همچنین محدودیتهای دیگری از جمله پرواز به این کشور برای شهروندان عربستان و بالعکس ممنوع شد.
با عقب نشینی اردوغان از موضع گیری های خود و بسته شدن پرونده جمال خاشقجی و سفری که وی به عربستان داشت، این روابط وارد مرحله عادی سازی شد. روز چهارشنبه نیز محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به ترکیه سفر کرد تا گام دیگری در راستای عادی سازی روابط برداشته شود.
همزمان رسانه های ترکیه اعلام کردند که عربستان قصد سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در ترکیه را دارد که در شرایط فعلی اقتصادی ترکیه رقم قابل توجهی است.
این رویکرد اردوغان اما مورد انتقاد مخالفان وی در داخل قرار گرفته و آنها نسبت به چرخش های ناگهانی و سریع سیاسی اردوغان در حوزه سیاست خارجی هشدار داده و آن را به باد انتقاد گرفتند
 
  https://ccsi.ir//vdcdjn0x.yt0of6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه