کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتصاب غذای روحانی مبارز و فعالان اسلامگرای آذربایجانی

18 خرداد 1401 ساعت 15:51


در اعتراض به اهانت بازجویان سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان به ساحت ربوبی خداوند متعال، یکی از رهبران محبوس در این کشور دست به اعتصاب غذا زد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری فعالان اسلامگرای جمهوری آذربایجان، در اعتراض به اهانت بازجویان سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان به ساحت خداوند متعال، حجت الاسلام حاج طالع باقرزاده، رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان اعتصاب غذای نامحدودی را شروع کرده است.
باقرزاده فعال سیاسی و فرهنگی خواهان محاکمه و مجازات عاملان اهانت به مقدسات دینی در حین بازجویی از اسلام گرایان در بازداشتگاه سازمان جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان شده است. 
این روحانی، حرکت خود را "اعتصاب تا سرحد شهادت" نامیده و اعلام کرده که در صورت مجازات نشدن عامل اهانت به ساحت ربوبیت، اعتصاب خود را متوقف نخواهد کرد. 
درپی شروع اعتصاب غذای این روحانی که از فعالان مقاومت در جمهوری آذربایجان محسوب می شود، تعداد دیگری از جوانان اسلامگرای زندانی در زندان های جمهوری آذربایجان نیز به این اعتصاب غذا پیوسته اند. 
جبار جباروف، جوان زندانی اهل روستای نارداران، پولاد اصلان اف، روزنامه نگار محبوس و عباس حسین، از فعالان زندانی جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان، از جمله دینداران زندانی هستند که به ابراز همبستگی با حاج طالع باقرزاده پرداخته اند. 
اخیراً  شماری از دینداران آذربایجانی که به علت حضور در محوطه اطراف دادگاه محل محاکمه "رازی همت  اف"، یکی از اعضای این جنبش توسط نیروی پلیس باکو بازداشت شده بودند، از اعمال ضداخلاقی نیروهای اداره کل مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور (باندوتدل) جمهوری آذربایجان خبر دادند.
ماموران "باندوتدل" (اداره کل مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان) به هنگام شکنجه و بازجویی اسلام گرایان بازداشت شده، به ساحت ربوبی خداوند متعال نیز فحاشی و اهانت کرده اند که موجب ابراز انزجار مردم مسلمان جمهوری آذربایجان شده است. 
مایل کریم اف، یکی از اسلام گرایان بازداشت شده، گفته است: در اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور (باندوتدل) شلوارم را از تنم درآوردند و لباس زیرم را پاره کردند و می خواستند با باتوم تجاوز کنند که آنها را به خدا قسم دادم که این کار شنیع را انجام ندهند. دائم فحش می دادند و کتک می زدند و تاکید می کردند که باید برای ابراز همبستگی با بازداشت شدگان در نزدیکی دادگاه های محل محاکمه اسلامگرایان حاضر نشوم. با گرفتن این تعهد که در این دادگاه حاضر نشوم، قبول کردند که از تجاوز جنسی صرف نظر کنند، اما تهدید کردند که در صورت تکرار حضور در اطراف دادگاه های محل محاکمه زندانیان، مرا مجدد بازداشت و تجاوز خواهند کرد.
مقامات وزارت کشور جمهوری آذربایجان با استناد به "لائیک" و "سکولار" بودن نظام سیاسی این کشور، اهانت ماموران بازداشتگاه در اهانت به مقدسات دینی را جرم ندانسته و از برخورد با عامل اهانت به ساحت مقدس خداوند متعال خودداری کرده اند.  
 
 


کد مطلب: 24898

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24898/اعتصاب-غذای-روحانی-مبارز-فعالان-اسلامگرای-آذربایجانی

قفقاز
  https://www.ccsi.ir