سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ , 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 24895
سفر مادورو به ترکیه
دولت ترکیه اعلام کرد، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سفر رسمی دو روزه به این کشور سفر کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ نیکولاس مادورو که سفرش را سه‌شنبه آغاز کرد، بارها گفته بود که به ترکیه که کشورش با آن روابط نزدیکی را در بحبوحه تحریم‌های ایالات متحده حفظ کرده است، سفر می‌کند.
در بیانیه‌ای که به زبان انگلیسی در وب‌سایت دولت ترکیه منتشر شد، آمده است: این سفر به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است و تمام جنبه‌های روابط ترکیه – ونزوئلا مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و گام‌هایی برای ارتقای مناسبات در این سفر بررسی می‌شود. انتظار می‌رود این دو رهبر درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی هم به تبادل‌نظر بپردازند.
ترکیه از سال ۲۰۱۸ صادرات خود به ونزوئلا از جمله موادغذایی و محصولات بهداشت شخصی را افزایش داده است. این کشور آمریکای جنوبی هم به نوبه خود طلا به ترکیه فروخته است، هرچند که مقدار آن به صورت عمومی اعلام نشده است.
این دو کشور در ماه آوریل، در جریان سفر مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به ونزوئلا هفت توافق به امضا رساندند. آنها هیچ جزئیاتی درباره توافق‌ها بر سر نفت، گاز، گردشگری، ورزش و دیگر حوزه‌ها ارائه نکرده‌اند. چاووش‌اوغلو گفته است که می‌خواهد سطح تجارت بین دو کشور سالانه به ۱.۵ میلیارد دلار برسد؛ رقم آن در حال حاضر حدود ۸۵۰ میلیون دلار است.
 
  https://ccsi.ir//vdchm6ni.23nkwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه