پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 24880
اعتراض اردوغان به معافیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از تحریم‌های آمریکا
رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی به معافیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از تحریم‌های آمریکا علیه دمشق اعتراض کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی نسبت به مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق شمال سوریه تحت کنترل کردهای این کشور واکنش نشان داد.
اردوغان در این باره گفت که ترکیه تصمیم واشنگتن برای معاف کردن مناطق تحت نترل کردهای سوریه از تحریم‌های آمریکا علیه دمشق را نمی‌پذیرد.
وی تاکید کرد: گروه "ی‌پ‌گ" (یگان‌های مدافع خلق) مانند "پ‌ک‌ک" (حزب کارگران کردستان) تروریستی است و نمی‌توان تصمیم اشتباه واشنگتن برای معافیت مناطق تحت کنترل این گروه از تحریم‌ها علیه سوریه را پذیرفت.
همچنین مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مطبوعاتی مشترک با کریستوف لوتوندولا آپالا، همتای کنگویی خود در استانبول در ارتباط با معافیت شمال شرق و غرب سوریه از تحریم‌های اقتصادی موسوم به "سزار" (قیصر) آمریکا علیه دمشق گفت: این گام را به عنوان تلاشی برای "مشروعیت بخشیدن" به گروه تروریستی ی‌پ‌گ ارزیابی می‌کنیم.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوزی را برای فعالیت اقتصادی در چند بخش از جمله کشاورزی، ساخت و ساز، حمایت مالی و خدمات بهداشتی در مناطق شمال سوریه که خارج از سیطره نظام هستند، صادر کرده است.
یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: هدف از این اقدام کمک به منطقه‌ای است که قبلا تحت سیطره داعش بوده است. شرکت‌های خصوصی از جمله شرکت‌هایی که در کشورهای مجاور فعالیت می‌کنند آماده فعالیت در برخی مناطق شمال شرق سوریه هستند. مجوز جدید بخشی از استراتژی آمریکا برای شکست داعش از طریق حمایت از ثبات اقتصادی است. این اقدام اجازه هیچ گونه فعالیتی با دولت سوریه را نمی‌دهد و هیچ کدام از تحریم‌های مبارزه با تروریسم را تغییر نمی‌دهد.
 
  https://ccsi.ir//vdcbgwb5.rhbawpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه