پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 24870
مقام روس: ایران می‌تواند جایگزین خوبی برای تولیدات غربی در روسیه شود
رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران ابراز اطمینان کرد، با توجه به توسعه تولیدات انواع مواد شیمیایی، محصولات پزشکی، دارویی، مصالح ساختمانی و کالاهای خانگی در ایران، این کشور می‌تواند جایگزین مناسبی برای برخی کالاهای غربی در بازار روسیه شود.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیمبه نقل از خبرگزاری نووستی، "ولادیمیر اوبیدینوف"، رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران اعلام کرد که در شرایط تیرگی روابط و تحریم‌های کشورهای غربی در پس‌زمینه تحولات اوکراین، جمهوری اسلامی ایران ممکن است جایگزین مناسبی برای برخی کالاهای تولیدشده در غرب در زمینه مواد شیمیایی خانگی و دارویی شود.
وی گفت: «وقتی در مورد ایران صحبت می‌کنیم، کاملاً بدیهی و ممکن است که این کشور بتواند جایگزینی برای تولید برخی محصولات غربی قرار بگیرد. ایران می‌تواند جایگزینی برای کالاهای روزمره، از جمله از محصولات بهداشتی خانگی گرفته تا ظروف آشپزخانه باشد.»
این مقام روس با اشاره به اینکه تولید طیف گسترده‌ای از انواع مواد شیمیایی، محصولات پزشکی، دارویی، مصالح ساختمانی و خانگی در ایران بسیار توسعه یافته است، یادآور شد که در صورت وجود علاقه دو طرف، امکان جایگزینی تعدادی از کالاهای غربی در بازار روسیه وجود دارد و این کار زمان زیادی را نمی‌برد.
اوبیدینوف همچنین افزود: با پیشرفت‌های علمی و تخصصی، گردشگری پزشکی نیز در ایران رونق خوبی یافته است و در این زمینه نیز دو کشور می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند
 
  https://ccsi.ir//vdcawanu.49ny015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه