شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 24868
اردوغان در گفتگو با عباس و گوترش: ترکیه همواره کنار فلسطین است
رئیس جمهور ترکیه در تماس‌ تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی را محکوم کرد. همچنین رئیس جمهور ترکیه و دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی درباره موضوع یورش سربازان اسرائیلی به مسجد الاقصی گفتگو کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای زخمی‌های این حملات آرزوی بهبودی کرده و برای شهدا هم آمرزش طلب کرد.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه کشورش در مقابل تهدیدها و اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسجد الاقصی خواهد ایستاد، گفت: ترکیه همواره در کنار فلسطین خواهد بود.
او تاکید کرد: رویدادهای جاری لزوم تلاش فلسطینی‌ها در راستای برقراری وحدت و آشتی را یادآور می‌شوند.
اردوغان در ادامه به محمود عباس گفت: از رهبری "حکیمانه" شما چه در سطح برقراری وحدت و چه توصیه‌هایتان به خویشتن‌داری تشکر می‌کنم.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این گفتگوی تلفنی نسبت به خطر حملات مکرر اسرائیل به مسجد الاقصی و هتک حرمت این ماه پرفضیلت هشدار داد و گفت: در مقابل این مساله نمی‌توان سکوت کرد، ما از جامعه جهانی می‌خواهیم برای توقف حملات اسرائیل و تامین حمایتی بین‌المللی از ملت فلسطین فورا مداخله کند.
همچنین رئیس جمهور ترکیه در توییتی اعلام کرد که در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آنها تحولات قدس و یورش سربازان اسرائیلی به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی و نیز جنگ روسیه-اوکراین گفتگو کرد.
اردوغان در این تماس تلفنی به گوترش تاکید کرد که همه باید از اقدامات استانبول در خصوص اوکراین حمایت کنند و تلاش بیشتر برای حل اختلاف‌نظرها کامل‌کننده طرح‌های صلح ترکیه است.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه بر مخالفت قاطعانه خود با یورش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی تاکید کرده و این اقدامات را به شدت محکوم کرد.
همچنین او با گوترش اقدامات مشترکی را که می‌توان برای برقراری صلح در منطقه انجام داد، بررسی کرد.
امینه اردوغان، همسر رئیس جمهور ترکیه نیز با انتشار توییتی یورش سربازان اسرائیلی به مسجد الاقصی و حملات آنها به نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد.
امینه اردوغان توییت کرد: یورش‌ها به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان قلب همه ما را شکست.
همچنین او حملات غیرقانونی سربازان اسرائیلی به غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان را به شدت محکوم کرده و از جامعه جهانی خواست به وظیفه خود برای برقراری صلح جهانی صرف نظر از دین، زبان و نژاد عمل کرده و اقدامی در پیش بگیرد.
صبح روز یکشنبه ۵۴۵ شهرک‌نشین اسرائیلی با حمایت شدید پلیس رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و طبق گزارش دفتر اوقاف اسلامی فلسطین این یورش سه ساعت ادامه داشت.
 
  https://ccsi.ir//vdch66ni.23nk-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه