کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در موضوع پرداخت بدهی های خارجی؛

مدودوف: شکست اقتصادی روسیه گریبان اروپا را هم می‌گیرد

29 فروردين 1401 ساعت 13:59


یک مقام بلندپایه روسیه هشدار داد نظام اقتصادی اروپا بسیار ضعیف تر از آن است که از تبعات ناکامی اقتصادی روسیه و عدم توفیق این کشور به پرداخت بدهی های خارجی اش در امان بماند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، دیمیتری مدودوف نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد که ناکامی این کشور در پرداخت بدهی خارجی (ناشی از اوراق قرضه) می‌تواند به تورم شدید و ناکامی شابه در اروپا منجر شود.
وی با اشاره به ادعای اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه شکست روسیه (حتمی است و) فقط مشمول گذر زمان می‌شود، گفت «لطفاً سعی خودتان را بکنید» و بعد به دو نکته مهم اشاره کرد: نخست آنکه شکست روسیه می‌تواند به لحاظ مادی و معنوی به شکست اروپا منجر شود چراکه نظام مالی این قاره ثبات چندانی ندارد و اعتماد مردم به آن رو به کاهش است. دوم آنکه مقامات اتحادیه اروپا باید انتظار تورم شدیدی را داشته باشند که نمی‌توان روس‌ها را بابت آن مقصر دانست حال آنکه کاهش کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها و موج بزرگ پناهندگان را هم باید انتظار بکشند.
مقام روس در ادامه افزود: راهبرد اصلی اتحادیه اروپا و آنچه که در رویاهای خود می بیند این است که روسیه از پس تسویه بدهی‌های خارجی خود برنیاید.
بدهی خارجی روسیه در تاریخ اول فوریه، ۵۹.۵ میلیارد دلار برآورد شد که ۳۸.۹۷ میلیارد دلار آن به وام‌های اوراق قرضه مربوط است.
در حال حاضر، روند پذیرش مبالغ ارزی روسیه توسط بانک‌ها به دلیل نگرانی از تحریم‌ها نامشخص است.
 
 


کد مطلب: 24867

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24867/مدودوف-شکست-اقتصادی-روسیه-گریبان-اروپا-هم-می-گیرد

قفقاز
  https://www.ccsi.ir