کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست "ثمربخش و سازنده" وزرای خارجه ترکیه و ارمنستان

21 اسفند 1400 ساعت 14:39


وزرای امور خارجه ترکیه و ارمنستان امروز (شنبه) در حاشیه اجلاس موسوم به مجمع دیپلماسی آنتالیا یک نشست دوجانبه "تاریخی" را برگزار کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با خبرنگاران، دیدارش با آرارات میرزویان، همتای ارمنی خود را "بسیار ثمربخش و سازنده" توصیف کرد.
چاووش اوغلو همچنین متذکر شد که جمهوری آذربایجان از روند عادی‌سازی روابط بین آنکارا و ایروان حمایت می‌کند.
وزیر خارجه ارمنستان نیز به نوبه خود گفت، کشورش مصمم است تلاش‌هایش را وقف صلح و ثبات در منطقه کند و برای عادی‌سازی روابط با ترکیه تلاش می‌کند.
روابط ترکیه و ارمنستان پس از انتصاب نمایندگان ویژه دو کشور که اولین نشست خود را در ۱۴ ژانویه در مسکو برگزار کردند، وارد مرحله جدیدی شد.
سردار قیلیچ و روبن روبینیان، فرستادگان ترکیه و ارمنستان، دومین نشست خود را در ۲۴ فوریه در وین برگزار و بر توافق خود در راستای ادامه پروسه به راه افتاده بین دو کشور بدون پیش شرط تاکید کردند.
اجلاس سه روزه سطح بالای مجمع دیپلماسی آنتالیا واقع در شهر تفریحی آنتالیا در جنوب ترکیه شرکت‌کنندگانی از ۷۵ کشور از جمله ۱۷ تن از سران دولت‌ها، ۸۰ تن از وزیران دولت‌ها و ۳۹ نماینده سازمان‌های بین‌المللی را گرد هم آورده است.
 
 


کد مطلب: 24848

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24848/نشست-ثمربخش-سازنده-وزرای-خارجه-ترکیه-ارمنستان

قفقاز
  https://www.ccsi.ir