جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 24845
معاون رئیس جمهور آذربایجان: باکو، تهران و آنکارا پایه گذار خط جدید ترانزیتی خواهند بود
معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به تفاهم جدید این کشور با ایران برای عبور خط ترانزیتی از مسیر ایران به نخجوان و ترکیه گفت: باکو، تهران و آنکارا پایه گذار خط جدید ترانزیتی خواهند بود.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز شنبه در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا با اشاره به تفاهم انجام گرفته بین ایران و جمهوری آذربایجان برای عبور خط ترانزیتی از مسیر ایران به نخجوان و ترکیه گفت: در موضوع کریدور زنگه زور ما از مدتها قبل، یعنی یکسال و نیم پیش پیشنهاد خود را به ارمنستان داده و منتظر پاسخ از طرف ایروان هستیم اما هنوز خبری نشده است.
وی افزود: ارمنستان به فکر کردن در این باره ادامه بدهد اما ما فعالیت خود را دنبال خواهیم کرد و در این چارچوب، بین ایران و جمهوری آذربایجان تفاهمنامه ای به امضا رسید که در آن زنگیلان، روستای آق بند و رود ارس از طریق 2 پل ریلی و ماشین رو به ایران متصل شده و از آنجا به نخجوان و ترکیه خواهند رسید.
حاجی اف ادامه داد: به این ترتیب ما در منطقه اوراسیا یک کریدور جدید را پایه گذاری می کنیم که ترکیه، ایران و جمهوری آذربایجان را دوباره متحد کرده و آنها پایه گذار یک خط ترانزیتی خواهند شد. بر این اساس همکاری برادرانه ما دنبال خواهد شد.
به گزارش تسنیم، روز جمعه، ایران و جمهوری آذربایجان توافق کرده‌اند که با احداث یک بزرگراه 55 کیلومتری منطقه اقتصادی زنگزور شرقی در جمهوری آذربایجان و منطقه نخجوان را از طریق یک بزرگراه عبوری از خاک ایران متصل کنند
 
  https://ccsi.ir//vdccp4qi.2bq008laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه