پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 24748
نگرانی روسیه نسبت به تشدید درگیری‌ها در یمن
روسیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به موج جدید بحران یمن از جمله حملات اخیر به این کشور و حملات نیروهای انصار الله علیه امارات و عربستان، اعلام کرد، تشدید درگیری‌ها، امنیت منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو نسبت به گزارش‌ها در خصوص تشدید اوضاع یمن و اطراف آن احساس نگرانی می‌کند.
در این بیانیه آمده است، براساس اطلاعات به دست آمده حملات هوایی گسترده‌ای از ۲۰ تا ۲۲ ژانویه به تاسیسات غیرنظامی و نظامی در اراضی تحت کنترل نیروهای انصارالله انجام شده و در ۲۱ ژانویه زندانی در استان صعده به طور کامل تخریب شد و طبق اطلاعات اولیه ۸۷ تن کشته و ۲۲۰ تن دیگر زخمی شدند. در استان الحدیده نیز مرکز ارتباطات و کابل زیر دریایی نابود شدند و در نتیجه آن اینترنت در بخش گسترده‌ای از اراضی یمن قطع شد.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است، نیروهای انصارالله نیز شامگاه ۲۴ ژانویه با موشک‌های بالستیک پایگاه "الظفره" در امارات و منطقه صنعتی در "جازان" عربستان را هدف قرار دادند و تهدید کردند که حملات به این دو کشور تا زمان توقف تجاوز به یمن ادامه خواهد داشت.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ما از تمامی کسانی که در این درگیری مشارکت دارند می‌خواهیم تا از هرگونه اقدامی که احتمال دارد منجر به فوت شهروندان و وخامت اوضاع انسانی شود، امتناع کنند. حملات متقابل و نقض‌ قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاثیر مستقیمی بر بحران سیاسی و نظامی می‌گذارد که از حدود هفت سال پیش در یمن ادامه دارد و ایجاد تنش‌های جدید امنیت منطقه‌ای را در معرض خطر قرار می‌دهد.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ما کاملا اطمینان داریم که کاهش این درگیری‌ها و حل مشکلات متعدد که یمن امروزه با آنها دست و پنجه نرم می‌کند در آغاز روند مذاکرات فراگیر بین طرف‌های یمنی تحت نظارت سازمان ملل سهیم خواهد بود و ما مصمم به ارائه حمایت فعال و موثر از تلاش‌های فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن هستیم.
 
  https://ccsi.ir//vdcevf8w.jh8eei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه