جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 24741
نخست وزیر ارمنستان: به دنبال بازگشایی مرزها با ترکیه هستیم
نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه به دنبال عادی سازی روابط ایروان-آنکارا است، نوشت: با ترکیه به دنبال ایجاد روابط دیپلماتیک بدون پیش شرط و بازگشایی مرزها هستیم. دو کشور در گذشته موفق نبوده اند اما از تجربه آن می توان استفاده کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست خبری روز دوشنبه خود درباره روابط ترکیه و ارمنستان گفت: از دست دادن فرصت تداوم دیدارها برای عادی سازی یک امر غیر منطقی است.
وی با بیان اینکه به دنبال عادی سازی روابط ایروان-آنکارا است، گفت: با ترکیه به دنبال ایجاد روابط دیپلماتیک بدون پیش شرط و بازگشایی مرزها هستیم. دو کشور در گذشته موفق نبوده اند اما از تجربه آن می توان استفاده کرد.
نخست وزیر ارمنستان با اشاره به انتصاب نمایندگان ویژه برای عادی سازی روابط، افزود: این روند به همین ترتیب ادامه پیدا کند، ارمنستان می تواند در فرمول دیپلماسی آنتالیا جای بگیرد.
پاشینیان درباره روابط ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز عنوان کرد: بعد از جنگ قره باغ می توان با باکو معاهده صلح به امضا رساند. ارمنستان برای گفتگو در این خصوص نیز آماده است. ارمنستان مخالف معاهده صلح نیست اما پیش نویس معاهده باید نوشته شده و گفتگوها بر مبنای آن دنبال شود.
روند عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان طی ماههای اخیر سرعت زیادی به خود گرفته به طوریکه طرفین ماه گذشته نمایندگان ویژه برای مذاکره تعیین کردند و اولین دیدار آنها نیز در مسکو انجام گرفت که به گفته دو طرف در فضایی دوستانه برگزار شده است.
 
  https://ccsi.ir//vdchzqni.23nkkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه