شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 24717
پسکوف: غرب و روسیه در مسیرهای متفاوت از یکدیگر قرار دارند
سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه ای اعلام کرد مادامی که مدرکی برای اثبات اتهامات مبنی بر آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین ارائه نشود، آنها چیزی جز اخبار جعلی و ادعاهای پوچ نخواهند بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه ای با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعلام کرد که غرب و روسیه در مسیرهای متفاوت از یکدیگر قرار دارند و این مسئله باعث ایجاد نگرانی می شود.
پسکوف در این باره گفت: مقداری مفاهمه بین ما وجود دارد اما در کل، می توانیم بگوئیم که در مسیرهای کاملا متفاوتی قرار داریم و این مسئله مطلوبی نیست و نگران کننده است.
وی همچنین ادعاهایی را مبنی بر اینکه روسیه در حال افزایش تنش ها برضد اوکراین است، رد کرد و افزود که آمریکا تاکنون نتوانسته برای این ادعاها مدرکی ارائه کند.
سخنگوی کاخ کرملین درباره اینکه گفته می شود که مسکو در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است، گفت: ببینید این چیزی نیست که در حال وقوع باشد. این مسئله اول. مسئله دوم اینکه ما این اظهارات را از «جیک سالیوان» (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) شنیدیم و وی، اگر اشتباه نکنم، وعده داد که مدارکی را ظرف ۲۴ ساعت برای اثبات این اتهامات منتشر کند. ما همچنان منتظر آن مدارک هستیم.
وی افزود: می دانید، ما در دنیایی از اتهامات نادرست، اخبار جعلی و در دنیایی از دروغ زندگی می کنیم و تا زمانی که مسئله ای از طریق چیزی قابل مشاهده یا قابل درک ثابت شود، ما همچنان فرض می کنیم که آن خبری جعلی و اتهامی نادرست است.
پسکوف همچنین بار دیگر خواستار تضمین هایی الزام آور و قانونی مبنی بر عدم عضویت اوکراین در ناتو شد.
پیشتر جلسه ای بین «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا بر سر پیشنهادات تضمین های امنیتی ارائه شده توسط مسکو برگزار شد. همچنین جلسه روسیه و شورای ناتو نیز پس از مدت ها در همین زمینه برگزار شد. در نهایت اما این جلسات نتایجی ملموس در بر نداشت و قدمی در راه حل بحران های موجود، به ویژه مسئله اوکراین برداشته نشد.
پسکوف در پایان و در پاسخ به پرسشی درباره مسئله حمله سایبری به زیرساخت ها و وب سایت های دولتی اوکراین نیز گفت: ما آن گزارش ها را خوانده و همچنین از اخبار رسانه ها هم مطلعیم. این مسئله هیچ ربطی به ما ندارد و در کل روسیه ارتباطی با این حملات سایبری ندارد.
 
  https://ccsi.ir//vdca00nu.49ny615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه