جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 24707

اصلاحات در تشکیلات نیروهای مسلح قزاقستان

نخست وزیر قزاقستان امروز (چهارشنبه) در اولین جلسه کابینه جدید به وزارت دفاع دستور داد تا پیشنهاداتی را در خصوص اصلاح نیروهای مسلح و سازمان‌ه
اصلاحات در تشکیلات نیروهای مسلح قزاقستان
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علی‌خان اسماعیلوف، نخست وزیر جدید قزاقستان اظهار کرد: وزارت دفاع به‌ صورت مشترک با نهادهای ذی‌نفع، پیشنهاداتی را برای اصلاح نیروهای مسلح و سازمان‌های اطلاعاتی و افزایش بنیادی توان دفاعی ارتش به کارکنان شورای امنیت ارائه دهد.
این اصلاحات بر افزایش توانایی ارتش قزاقستان متمرکز خواهد بود و قرار است پیشنهادها در این زمینه، تا هفته آینده به شورای امنیت ملی این کشور ارائه شود.
همچنین در اولین جلسه دولت قزاقستان، علی‌خان اسماعیلوف دستور داد تا کنترل بر "گردش تسلیحات" و "گسترش افراط‌گرایی" تقویت شود.
در همین حال قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان سه‌شنبه به قانونگذاران کشورش گفت: در سخنرانی آتی‌ام خطاب به ملت در سپتامبر آینده بسته جدید اصلاحات سیاسی را ارائه خواهم کرد که براساس مذاکرات سازنده گسترده با ملت و کارشناسان تنظیم خواهد شد.
ظرف روزهای گذشته چندین ساختمان دولتی در شهرهای مختلف قزاقستان برای مدت کوتاهی به دست معترضان ضد دولتی افتاد و آتش‌سوزی‌هایی رخ داد. جرقه این اعتراضات با افزایش بهای سوخت زده شد که به خشونت کشید. همچنین به نیروهای امنیتی دستور شلیک داده شد تا اعتراضات را سرکوب کنند.
مقامات قزاقستان تقصیر این خشونت را به گردن "افراطگرایانی" از جمله "شبه‌نظامیان اسلامگرای آموزش‌دیده در خارج" می‌اندازند. مقام‌های قزاقستان همچنین از بلوک نظامی تحت امر روسیه خواستند تا نیرو اعزام کند و دولت آن گفته است که این نیروها برای حفاظت از سایت‌های استراتژیک مستقر شدند، اقدامی که ایالات متحده آن را زیر سوال برد.  
 
  https://ccsi.ir//vdcjaae8.uqexyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه