جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 24695
وزیر دفاع روسیه: جنگ اطلاعاتی گسترده‌ای در جهان جریان دارد
وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه در جهان امروز، جنگ اطلاعاتی تمام عیاری در تمامی جبهه‌ها در جریان است، تأکید کرد که روسیه حق شکست خوردن در این جنگ را نداشته و باید بتواند سریع و به‌موقع با هر اقدامی در این عرصه مقابله کند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون روسی «ازوزدا»،"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه در مصاحبه اختصاصی با این شبکه اعلام کرد که در حال حاضر جنگ اطلاعاتی گسترده‌ای در تمامی جبهه‌ها در جریان است و روسیه حق ندارد در این جنگ شکست بخورد.  
شایگو یادآور شد: «امروزه ارائه اطلاعات اصلاً به شکل ساده آن ممکن نیست، این عرصه نه تنها بسیار گسترده شده، بلکه به یک جنگ اطلاعاتی در سراسر جهان تبدیل شده است. من از گفتن این مسئله وحشتی ندارم که این جنگ اطلاعاتی در تمامی جبهه‌ها جریان دارد و ما حق شکست خوردن در این جنگ را نداریم.»
به گفته وی، فعالیت در این عرصه دیگر به سادگی گذشته نیست و با تغییر اوضاع کنونی جهان، باید به ابعاد مختلف این جنگ اطلاعاتی بطور جدی نگاه کرد. ژنرال شایگو تأکید کرد: «در این جنگ اطلاعاتی، ما باید بطور دقیق و بسیار سریع درک کنیم که چه سلاح‌هایی علیه ما مورد استفاده قرار گرفته است، از محتوای اخبار، دروغ یا شایعه بودن آنها اطمینان حاصل کرده و بتوانیم سریعاً با آنها مقابله کنیم.»
وی با اشاره به اینکه وزارت دفاع در همکاری نزدیک با وزارت امور خارجه روسیه پیشرفت‌های بسیار زیادی در این زمینه بدست آورده، یادآور شد که وزارت دفاع از رسانه‌های گروهی و روزنامه‌های مختلفی بعنوان منابع اطلاعاتی استفاده می‌کند.
وزیر دفاع روسیه در سال 2019 هم از وجود یک جنگ اطلاعاتی جهانی صحبت کرده و گفته بود که پایه و اساس و هدف اصلی این جنگ، تلاش کشورهای غربی برای تحت هدایت درآوردن روسیه و در نهایت امر تمامی جهان است.  مقامات پارلمانی روسیه نیز بارها از جنگ اطلاعاتی غربی علیه این کشور سخن گفته‌اند.
شبکه تلویزیون «ازوزدا» روسیه شب گذشته فیلم مستندی درباره فعالیت اداره اطلاعات و ارتباطات وزارت دفاع این کشور پخش شد که در این برنامه سرگئی شایگو شرایطی که فعالیت‌ کارکنان این بخش مهم وزارت دفاع چگونه می‌تواند موثر واقع شود را توضیح داد.
 
  https://ccsi.ir//vdcftvd0.w6dj1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه