کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه: غربی‌ها نمی‌توانند ماهیت ناآرامی‌ها در قزاقستان را مسالمت‌آمیز جلوه دهند

19 دی 1400 ساعت 11:57


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید خوش‌بینی بیشتری نسبت به مذاکرات آتی امنیتی در ژنو داشته باشند، از برخورد غیرحرفه‌ای و غیر واقع‌بینانه کشورهای غربی با حوادث رخ داده در قزاقستان انتقاد کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با یک کانال یوتیوب، اعلام کرد که اگر ایالات متحده تاکنون نسبت به مذاکرات آتی با طرف روسی درباره تضمین‌های امنیتی چندان خوش‌بین نبوده، بهتر است تمایلات خود را کمی بالا ببرد. وی بدین ترتیب به اظهارات برخی مقامات دولتی آمریکایی پاسخ داد که گفته‌‌اند واشنگتن احساس خوش‌بینی زیادی درباره نتیجه مذاکرات آتی امنیتی با روسیه ندارد.
یک مقام کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که طرف آمریکایی در مذاکرات روز دوشنبه با واقع‌بینی و نه خوش‌بینانه به گفتگوها نگاه خواهد کرد. وی بار دیگر به غیر قابل قبول بودن برخی درخواست‌های مسکو در عرصه مسائل امنیتی در قاره اروپا اشاره کرده و یادآور شده بود که ایالات متحده قصد ندارد در وضعیت حضور نظامی خویش در کشورهای اروپایی تغییری بدهد.
ماریا زاخارووا در پاسخ به سؤال دیگری گفت که سخنان "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا درباره اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به قزاقستان در شرایط ناآرامی‌ها در این کشور، گویای عدم در نظر گرفتن عوامل مختلف است.
وی افزود: «مقامات واشنگتن پاسخ به سؤالاتی که ما در خصوص اعتراضات در قزاقستان مطرح می‌کنیم را نمی‌دانند و برخورد آنها با این حوادث "بچه‌گانه" است. آمریکا و کشورهای غربی همچنان واقعیت در حال رخ دادن در قزاقستان را ندیده و تصور می‌کنند که در آنجا اعتراضات مسالمت‌آمیز جریان دارد. ولی اکنون واقعیات در حال روشن شدن است و آنها دیگر نمی‌توانند در این باره دروغ گفته و مردم جهان را فریب دهند.»
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان در شرایط آشوب‌های سازمان‌دهی شده در این کشور، یک واکنش واضح و کاملاً قانونی از سوی رئیس جمهور توکایف به تهدیدات امنیتی در قزاقستان است.
زاخارووا تأکید کرد که مأموریت حفاظت از صلح تنها پس از آن مطرح شد که روش‌های سیاسی داخلی برای حل و فصل ناآرامی‌های در قزاقستان دیگر از بین رفته و این وضعیت به یک "تهدید خارجی" تبدیل شد. به گفته وی، برخورد شرکای غربی روسیه به اعزام نیروهای حافظ صلح، کاملاً غیرحرفه‌ای و غیر واقع‌بینانه است.
 
 


کد مطلب: 24689

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24689/روسیه-غربی-ها-نمی-توانند-ماهیت-ناآرامی-ها-قزاقستان-مسالمت-آمیز-جلوه-دهند

قفقاز
  https://www.ccsi.ir