جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 24686

ترکیه: خرید اس-۴۰۰ ضروری بوده و درباره "إف-۳۵" هم مذاکره در جریان است

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، آمریکا آموزش‌های نظامی علیه روسیه را در منطقه دده آغاچ یونان انجام می‌دهد.
ترکیه: خرید اس-۴۰۰ ضروری بوده و درباره "إف-۳۵" هم مذاکره در جریان است
به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به خبرنگاران گفت: خرید سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه امری ضروری بوده نه یک راهکار.
او توضیح داد: مذاکرات با آمریکا درباره خرید جنگنده‌های اف-۳۵ در جریان است، مقدمات برای برگزاری نشست ظرف روزهای آینده در آمریکا برای بررسی این مساله نیز در جریان است.
آکار در ادامه از روسیه و قدرت‌های غربی خواست قبل از نشست آتی روسیه و ناتو که قرار است چهارشنبه در بروکسل باشد، از تنش اجتناب کنند.
وزیر دفاع ترکیه هشدار داد: سطح تنش در حال حاضر رو به افزایش است. ما صلح و حل مشکلات را از طریق مذاکره تایید می‌کنیم. لذا همه طرف‌ها را به اجتناب از تنش و گام برنداشتن در مسیر اقدام تحریک‌آمیز ترغیب می‌کنیم.
وی تاکید کرد: ترکیه بر صلح در منطقه تاکید دارد و خواستار عدم نقض وضعیت موجود در دریای سیاه است. وضعیت کنونی این منطقه براساس توافقنامه مونترو نباید نقض شود.
خلوصی آکار همچنین اعلام کرد: از ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۵ تاکنون در داخل و خارج از کشور از جمله شمال سوریه ۳۳ هزار و ۲۷۵ تروریست و از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ تا به امروز نیز ۲۷۹۵ تروریست از پای درآمده‌اند.
وی گفت: امیدواریم دست صلح که جناب رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف، روسای جمهوری ترکیه و آذربایجان به سمت ارمنستان دراز کرده‌اند، توسط ارمنستان لحاظ شود و مورد استقبال ایروان قرار بگیرد. امیدواریم ارمنستان از این فرصت استفاده کند.
آکار در رابطه با مرکز مشترک ترکیه و روسیه برای نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ تصریح کرد: فعالیت‌ها در اینجا به تداوم آتش‌بس کمک می‌کند و شاهد آن هستیم که همکاری دو کشور به‌طور موفقیت‌آمیز ادامه دارد.
وزیر دفاع ترکیه متذکر شد: یونان با اعضای مختلف ناتو قراردادهای هم‌پیمانی منعقد می‌کند. آنها با ادعاهای نادرست پا را از حد خود فراتر می‌گذارند. ایجاد اتحاد در داخل یک اتحاد موجود موجب تضعیف ناتو می‌شود.
آکار درباره تحولات قزاقستان نیز گفت: معتقدیم که برادران ما در قزاقستان با امکانات و توانایی‌های خود بر همه مشکلات غلبه خواهند کرد. ما امروز نیز مثل همیشه در کنار قزاقستان هستیم.
 
  https://ccsi.ir//vdcfvvd0.w6djcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه