پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 24682
اعلام آمادگی سازمان همکاری‌ شانگهای برای حمایت از قزاقستان
چین گفت، اعضای سازمان همکاری‌ شانگهای "مایل به ایفای نقشی مثبت در بازگرداندن ثبات به قزاقستان هستند."
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به شرایط متشنج قزاقستان که یکی از ۹ عضو سازمان همکاری‌ شانگهای (SCO) است، گفت: حفظ امنیت کشورهای عضو و ثبات منطقه‌ای همواره از اصول و ماموریت‌های این سازمان بوده است.
روزنامه گلوبال تایمز چین به نقل از وانگ نوشت: چین و دیگر اعضای سازمان همکاری شانگهای شرایط قزاقستان را به دقت تحت نظر داشته و آماده ایفای نقشی مثبت برای بازگرداندن ثبات به شرایط هستند.
این اظهارات پکن در حالی مطرح شد که قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان اعلام کرد که دولت این کشور "توانسته نظم را به قزاقستان بازگرداند."
وانگ گفت: چین متوجه شده است که قزاقستان در حال انجام اقداماتی برای مقابله با تروریسم و محافظت از ثبات است. پکن از تمامی تلاش‌های این کشور برای خاتمه بخشیدن به این شرایط حمایت کرده و مخالفت جدی خود را با اعمال خشونت نیروهای خارجی که به هرج و مرج در این منطقه منجر می‌شود، اعلام می‌دارد.
این مقام ارشد ادامه داد: چین به عنوان همسایه و شریک دائمی و جامع استراتژیک قزاقستان، آماده است تا هر نوع حمایتی که این کشور برای غلبه بر مشکلاتش نیاز داشته باشد، ارائه دهد.
شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیز در بیانیه‌ای مجزا، بار دیگر بر آمادگی کشورش برای کمک به قزاقستان تاکید کرد. او همچنین از توکایف برای اتخاذ اقدامات قاطعانه در برهه‌ای حساس برای خاتمه بخشیدن به ناآرامی‌ها و نشان‌ دادن مسئولیت یک دولتمرد نسبت به کشورش و مردم آن، قدردانی کرد.
ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری‌ شانگهای نیز این نظرات را منعکس کرده و گفت که این اتحاد، اقدامات توکایف برای احیای ثبات داخلی را "بجا و به موقع" ارزیابی می‌کند.
 
  https://ccsi.ir//vdcb50b5.rhbawpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه