کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا درباره مسائل امنیتی

18 دی 1400 ساعت 10:18


وزیر دفاع روسیه و رئیس پنتاگون شب گذشته در جریان مذاکراتی تلفنی که در آستانه نشست دوجانبه در ژنو انجام گرفت، درباره مسائل امنیتی، از جمله کاهش وخامت اوضاع در مرزهای روسیه و اوکراین تبادل نظر کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که "سرگئی شایگو" وزیر دفاع این کشور شب گذشته مذاکرات تلفنی با "لوئید آستین" همتای آمریکایی خود داشت. طبق این اطلاعات، وزرای دفاع روسیه و ایالات متحده در جریان این گفت‌وگو به بررسی مسائل امنیتی مورد علاقه طرفین پرداختند.
رئیس پنتاگون نیز به نوبه خویش، در پیامی توئیتری اعلام کرد که روز پنج‌شنبه در گفتگویی تلفنی با همتای روسی خود، روند اوضاع در مرزهای روسیه و اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار داده است. به گفته آستین، وی از وزیر دفاع روسیه خواسته تا وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین را کاهش دهد.  
مذاکرات وزرای دفاع روسیه و آمریکا در شرایطی صورت گرفته که مذاکرات دوجانبه درباره تضمین‌های امنیتی قرار در تاریخ 10 ژانویه (20 دی ماه) در ژنو برگزار شود. سپس در تاریخ 12 ژانویه (22 دی ماه) این موضوع در چارچوب نشست شورای مشترک روسیه-ناتو در بروکسل و در تاریخ 13 ژانویه (23 دی ماه نیز در چارچوب نشست اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا بررسی خواهد شد.
"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه ریاست هیئت نمایندگی روسیه و "وندی شرمن" معاون اول وزیر خارجه آمریکا نیز سرپرست تیم مذاکره کنندگان کشورش در رایزنی‌های ژنو را برعهده خواهند داشت. "الکساندر گروشکو" دیگر معاون وزیر خارجه روسیه نیز ریاست تیم مذاکره کننده این کشور در نشست شورای روسیه-ناتو را بر عهده دارد.
 
 


کد مطلب: 24670

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24670/گفت-وگوی-تلفنی-وزرای-دفاع-روسیه-آمریکا-درباره-مسائل-امنیتی

قفقاز
  https://www.ccsi.ir