جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 24660

بایدن روسیه را تهدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت: در صورت "حمله احتمالی روسیه به اوکراین" آمریکا و متحدانش در ناتو به این اقدا
بایدن روسیه را تهدید کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته (یکشنبه) در جریان مذاکراتی تلفنی با "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین، نتیجه مذاکرات اخیر با همتای روسی خود درباره تضمین‌های امنیتی را به اطلاع وی رساند.
طبق اطلاعات منتشره از سوی کاخ سفید، رهبران دو کشور از تلاش‌های اخیر دیپلماتیک به منظور بازگشت به روند مذاکرات دوجانبه بین روسیه و ایالات متحده (در تاریخ 10 ژانویه/20 دی ماه در ژنو) و همچنین در چارچوب شورای مشترک روسیه-ناتو و در سازمان امنیت و همکاری اروپا (11 و 12 ژانویه/21 و 22 دی ماه) به منظور حل و فصل مشکلات امنیتی در قاره اروپا حمایت کرده و رئیس جمهور بایدن پایبندی واشنگتن و شرکای اروپایی‌‌اش به این اصل که "بدون شما هیچ تصمیمی درباره شما اتخاذ نخواهد شد" را مورد تأیید قرار داد.
بایدن همچنین به همتای اوکراینی خود اطمینان داد که ایالات متحده همچنان از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اوکراین حمایت کرده و بطور واضح یادآور شد که در صورت "حمله احتمالی روسیه به این کشور" آمریکا و متحدانش در ناتو به این اقدام پاسخ قاطعی خواهند داد.
علاوه بر این، رئیس جمهوری آمریکا از "اقدامات اعتمادساز مقامات کی‌یف" با هدف کاهش وخامت اوضاع در منطقه دونباس و دیپلماسی فعال برای پیشبرد توافقات مینسک و حمایت از تصمیمات گروه چهارجانبه نرماندی برای حل و فصل این مناقشه حمایت کرد.
دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی در گفتگوی تلفنی با جو بایدن که نخستین مذاکرات بین المللی رئیس جمهوری آمریکا در سال 2022 بود، تلاش‌های مشترک در جهت حفظ و تقویت صلح و امنیت در اروپا و غیرقابل جایگزین بودن ادامه کاهش وخامت اوضاع در منطقه را مورد بررسی قرار داد.
لازم به یادآوری است که چند روز قبل در آخرین شب سال 2021 (31 دسامبر/10 دی ماه)مذاکرات تلفنی بین بایدن و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه انجام شد که 50 دقیقه بطول انجامید. کاخ کرملین گفتگوی رهبران دو کشور را سازنده و پرمحتوا ارزیابی کرد. اصلی‌ترین موضوع بررسی طرفین، پیشنهادات مسکو درباره تضمین‌های امنیتی و مذاکرات برنامه ریزی شده دو طرف در این زمینه بود.
 
  https://ccsi.ir//vdchv-ni.23nk-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه