کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان گزارش عملکرد دولت ترکیه در سال ۲۰۲۱ را منتشر شد

رئیس جمهور ترکیه گزارش خلاصه عملکرد دولت در سال ۲۰۲۱ را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد.

12 دی 1400 ساعت 14:12


به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار گزارشی در رسانه‌های اجتماعی درباره اقداماتی که در سال ۲۰۲۱ صورت گرفت، اعلام کرد: «در ماه نوامبر ۶۴.۶ میلیارد لیر از نیازمندان حمایت به عمل آمد، ۶ هزار و ۹۶۹ جوان معلول در بخش‌های دولتی استخدام شدند. به ۷ هزار و ۱۱۱ هموطن معلول و ۱۳ هزار و ۲۲۷ کودک در موسسات نگهداری از کودکان خدمات رسانی شد. ۵۰ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰ هزار و ۳۳۹ تخت تکمیل و در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفت».
در این گزارش آمده است: «۴ استادیوم با ظرفیت کل تماشاگران ۵۴ هزار و ۲۵۵ نفر به بهره بردار رسید، با موفقیت از ۱۶۴ رویداد بین‌المللی ورزشی از جمله فرمول ۱ میزبانی صورت گرفت. در مجموع ۴۳۸۵۷ ساعت پرواز پهپادی در سال ۲۰۲۱ انجام شد. نیروهای امنیتی قهرمان از ۱۸۱ اقدام تروریستی ممانعت به عمل آوردند، شمار تروریست‌ها را در داخل کشور به زیر ۱۵۶ نفر کاهش یافت و بیش از ۲۷۰۰ عنصر تروریستی خنثی شدند.»
اردوغان با تاکید بر اینکه بواسطه برنامه حذف کیسه‌های پلاستیکی از تولید ۳۵۴ هزار تن زباله پلاستیکی جلوگیری شد، تاکید کرد: «با جلوگیری از واردات مواد خام پلاستیکی، حدود ۲.۴۴ میلیارد لیره صرفه جویی شد. میزان منطقه حفاظت شده دریاچه سالدا که یکی از شگفتی‌های طبیعت است را ۷ برابر افزایش دادند. کار برای ثبت این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو آغاز شده است».
وی با یادآوری اینکه مساحتی به وسعت ۲۱۶۱۴ متر مربع در فلات آیدر را به عنوان منطقه‌ای که باید به شدت تحت حفاظت قرار گیرد، ثبت کردند، توضیح داد: «تمام وسایل نقلیه موجود در فلات را به پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت ۱۹۱۷ منتقل کرده‌ایم. فاز اول خانه‌ها و مغازه‌هایی را که بعد از زلزله ازمیر شروع به ساخت کرده‌اند، تحویل دادیم. امیدواریم در مدت زمان کوتاهی قسمت های باقی مانده را تکمیل کنیم. تولید انبوه واکسن داخلی و ملی تورکواک آغاز شد. ترکیه جایگاه خود را در بین ۹ کشور تولیدکننده واکسن خود در جهان به دست آورده است. همچنین پروژه هزار مدرسه در آموزش حرفه‌ای را اجرا کردیم که ۵۰ مرکز تحقیق و توسعه را در اختیار دانش آموزان قرار دادیم. مرکز فرهنگی آتاترک که یکی از بارزترین ویژگی‌های ترکیه جدید است، افتتاح شد».
رئیس جمهور ترکیه در این گزارش افزوده است: «سال گذشته میزبان ۴ رویداد بزرگ بین‌المللی بودیم. از حقوق و منافع مشروع ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی در شرق مدیترانه حمایت می‌کنیم. ریاست دوره‌ای ۶ سازمان از جمله سازمان ترک را به طور فعال و با موفقیت انجام می‌دهیم».
اردوغان با تاکید بر اینکه آنها با افزایش صادرات مواد معدنی خود به سطح ۶ میلیارد دلار رکورد تمام دوره‌ها را شکستند، تاکید کرد: «اولین کشتی شناور ذخیره سازی و گازرسانی گاز طبیعی ترکیه به نام ارطغرل غازی فعال شده و پایه سومین راکتور نیروگاه هسته‌ای آکویو که گامی استراتژیک در جهت امنیت تامین انرژی است، گذاشته‌ شده است».
 


کد مطلب: 24656

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24656/اردوغان-گزارش-عملکرد-دولت-ترکیه-سال-۲۰۲۱-منتشر

قفقاز
  https://www.ccsi.ir