کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باکو: سوء تفاهمات برطرف شده و نقشه راه جدیدی با ایران طراحی خواهیم کرد

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به رفع سو تفاهمات بین باکو و تهران گفت: به زودی نقشه راه جدیدی در روابط دو کشور طراحی خواهیم کرد.

7 دی 1400 ساعت 14:52


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در نشست خبری پایان سال میلادی خود در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روابط جمهوری آذربایجان و ایران با اشاره به اولین سفر رسمی حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان به باکو گفت: با آقای امیرعبدالهیان طی چند ماه گذشته سه بار دیدار کردیم. در دیدارهایی که داشتیم، راههای توسعه روابط را بررسی می کردیم.
وی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر در روابط بین دو کشور تنشی بوجود آمد، اظهار داشت: یک تنش کوتاه مدت بود که ناشی از سوتفاهماتی بین دو کشور بود. در دیدارهایم با همتایم، تاکید داشتیم که این سوتفاهم در زمانی کوتاه باید حل شود زیرا نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور ایفا می کند. 
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ادامه داد: روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در نشست عشق آباد یک دیدار صمیمی داشتند و درباره مسائل مختلف با یکدیگر گفتگو کردند. در دیدارم با امیرعبدالهیان در باکو درباره نشستهای مشورتی سیاسی گفتگوهایی داشتیم و تصمیمهایی گرفته شد. بین سخنگویان وزارت خارجه ایران و جمهوری آذربایجان برای ایجاد رابطه تفاهماتی شکل گرفته است.
بایرام اف افزود: درباره پروژه های اقتصادی نیز گفتگوهایی انجام گرفت. برخی از این پروژه ها در جریان است که برای افزایش آنها تفاهماتی صورت گرفت. ایجاد پل بر روی رودخانه آستارا، افزایش همکاری بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، یکپارچه سازی سیستم انرژی و پروژه های دیگر تداوم می یابد.
وی با بیان اینکه گاز ترکمنستان از طریق ایران به آذربایجان منتقل می شود، گفت: کریدور ایران، آذربایجان و گرجستان از جمله پروژه های دیگر ماست که درباره تسریع آن مذاکره شد.
وزیر خارجه آذربایجان بر برگزاری کمیسیون اقتصادی دولتی بین دو کشور در آینده نزدیک تاکید کرد و گفت: در این خصوص نقشه راه جدیدی بین دو کشور آماده خواهد شد.
 
 


کد مطلب: 24648

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24648/باکو-سوء-تفاهمات-برطرف-شده-نقشه-راه-جدیدی-ایران-طراحی-خواهیم

قفقاز
  https://www.ccsi.ir