سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 24626
پوتین: تروریسم و افراط‌گرایی تهدیدی مستقیم برای روسیه است
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه افراط‌گرایی تهدیدی مستقیم برای وحدت این کشور است، مهمترین وظایف ارگان‌های امنیتی را ادامه سرکوب هسته‌های تروریستی، اقدامات تهاجمی ضدجاسوسی و دفاع از مرزهای خارجی روسیه نامید.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در پیامی ویدئویی به مناسبت "روز کارکنان ارگان‌های امنیتی روسیه" که از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش شد، ادامه روش‌های تهاجمی در مبارزه با عملیات ضدجاسوسی و دفاع از مرزهای خارجی این کشور را از جمله وظایف دارای اولویت ارگان‌های امنیتی روسیه نامید و یادآور شد که نقش سرویس‌های اطلاعات خارجی در تأمین امنیت کشور افزایش یافته است.  
به گفته وی، تروریسم، افراط گرایی، بیگانه هراسی و دشمنی‌های مذهبی تهدیدی مستقیم برای وحدت روسیه بشمار رفته و ضروری است این پدیده‌ها با قاطعیت سرکوب شوند و اجازه نداد تا شهروندان روس، به‌خصوص جوانان کشور به فعالیت‌های غیرقانونی و ضددولتی جذب شوند.
پوتین یادآور شد که ارگان‌های امنیتی کشور طی چند سال اخیر موفق شده‌اند تا تهدیدات تروریستی که عرصه‌ای بسیار دشوار است را  به میزان قابل توجهی کاهش دهند. وی ادامه داد: «طی 11 ماه گذشته این موفقیت حاصل شده از بیش از 200 اقدام تروریستی جلوگیری شود و تعداد جنایات تروریستی در این مدت چندین برابر کاهش یافته است. تعداد قابل توجهی از این قبیل جنایات در همان مرحله آماده سازی سرکوب شده‌اند. بدین ترتیب طی 11 ماه اخیر از وقوع 32 حمله تروریستی در روسیه جلوگیری شده و این نتیجه بسیار رضایت بخشی است، هرچند مشکلات همچنان وجود دارد.»
رئیس جمهوری روسیه خطاب به کارکنان ارگان‌های امنیتی این کشور، از آنها خواست تا مبارزه قاطع و سازش ناپذیری با تروریسم داشته باشند و افزود: «شرایط بسیار پیچیده بین المللی و مقایس و ابعاد چالش‌ها و خطرات مدرن، تقاضاهای فزاینده‌ای را برای کار سرویس‌های امنیتی بوجود آورده و مهمترین وظیفه شما، مبارزه قاطع با تروریسم و افراط گرایی است و از بین بردن هسته‌های مخفی گروه‌های تروریستی، ادامه اقدامات تهاجمی و موثر به منظور کشف و سرکوب آنها باید ادامه پیدا کند.»
وی همچنین از جمله دیگر وظایف دارای اولویت ارگان‌های امنیتی روسیه را مقابله سازش ناپذیر در فعالیت‌های ضدجاسوسی، فساد مالی و تأمین مطمئن دفاع از مرزهای خارجی این کشور نام برد و یادآور شد که نقش سرویس اطلاعات خارجی در تأمین امنیت روسیه افزایش یافته و این مسئله، قبل از هر چیز به تجزیه و تحلیل سریع و دقیق اطلاعات بین المللی، تهیه پیش بینی‌های موشکافانه درباره روند اوضاع در مناطق مختلف مربوط میشود.
رئیس جمهوری روسیه در پایان ابراز اطمینان کرد که تمامی کارکنان سرویس امنیت فدرال و اداره مرکزی برنامه ریزی دولتی همچون گذشته در این زمینه بطور موثر، با وجدان و بسیار دقیق به وظایف خود ادامه خواهند داد و دولت و مردم روسیه برای کار آنها اهمیت و ارزش بسیار زیادی قائل هستند.
 
  https://ccsi.ir//vdcjmme8.uqex8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه