کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین: سیاست‌های مخرب مقامات کی‌یف عامل وخامت اوضاع در اوکراین است

23 آذر 1400 ساعت 16:34


رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر انگلیس، استقرار تسلیحات سنگین تهاجمی در منطقه دونباس در نقض توافقات مینسک و سیاست تبعیض آمیز مقامات کی‌یف علیه جمعیت روس‌زبان اوکراین را از عوامل وخامت اوضاع در این کشور نامید.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه مذاکراتی تلفنی با "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس داشت که در جریان آن تأکید کرد که سیاست مقامات کی‌یف در از بین بردن توافقات مینسک و تبعیض علیه جمعیت روس زبان اوکراین، اصلی‌ترین عوامل وخامت اوضاع در منطقه دونباس است.
طبق اطلاعات کرملین، پوتین در پاسخ به ابراز نگرانی جانسون درباره اینکه گویا تحرکات نیروهای نظامی روسی در مرزهای اوکراین افزایش یافته، ارزیابی خود در خصوص وضعیت کنونی پیرامون اوکراین را به اطلاع وی رساند.
رئیس جمهوری روسیه به نمونه‌ها مشخصی از اقدامات مخرب مقامات کی‌یف ، از جمله از بین بردن توافقات مینسک که پایه و اساس بدون جایگزین بحران داخلی در اوکراین است، اشاره کرد. به گفته وی، دولت کنونی اوکراین بطور عمدی وضعیت در خطوط تماس در منطقه دونباس را تشدید کرده و از تسلیحات نظامی سنگین و هواپیماهای بدون خلبان تهاجمی در منطقه درگیری‌ها استفاده کرده، در حالی که توافقات مینسک این اقدامات را منع کرده است. علاوه بر اینها، سیاست تبعیض آمیز شدید علیه جمعیت روس‌زبان اوکراین نیز باعث عمیق‌تر شدن شکاف اجتماعی کنونی در این کشور و افزایش مشکلات برای شهروندان اوکراینی شده است.
ولادیمیر پوتین همچنین بر ضرورت آغاز مذاکرات اصولی برای دست یابی به توافقی درباره عدم هر گونه گسترش ناتو به سمت شرق تأکید کرد.
کرملین یادآور شد، رئیس جمهور پوتین "توسعه فعال اقدامات نظامی کشورهای عضو ناتو در خاک اوکراین" را تهدیدی مستقیم برای روسیه ارزیابی کرده و آغاز فوری مذاکراتی با هدف دست یابی به توافقات بین المللی و الزام آور حقوقی در خصوص هر نوع ادامه گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات نظامی کشورهای عضو این سازمان در نزدیکی مرزهای روسیه، از جمله در خاک اوکراین را بسیار ضروری دانست و یادآور شد که طرف روسی در حال تهیه سندی مناسب در این زمینه است که بزودی به شرکای غربی ارائه خواهد شد.
توجه اصلی مذاکرات پوتین و جانسون به روی روند اوضاع کنونی پیرامون اوکراین معطوف بود و رهبران دو کشور توافق کردند که به بررسی مسائل مربوطه از طریق کانال‌های مختلف ادامه دهند.
این مذاکرات، دومین گفتگوی تلفنی بین رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس طی دو ماه گذشته بود.
 
 


کد مطلب: 24610

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24610/پوتین-سیاست-های-مخرب-مقامات-کی-یف-عامل-وخامت-اوضاع-اوکراین

قفقاز
  https://www.ccsi.ir