کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پیامی توئیتری؛

اولیانوف: ایران خواهان راه حلی جامع است

16 آذر 1400 ساعت 15:06


نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین می گوید حق مسلم ایران است که مواضع خود را بیان کند و از اظهارات وزیر خارجه این کشور برمی آید که تهران به دنبال راه حلی جامع است و نه موقت
به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین، در پیامی توئیتری، به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران درباره توافق موقت واکنش نشان داد و تاکید کرد: حق مسلم ایران است که مواضع خود را تعیین کند.
روز گذشته، وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با «فیصل المقداد» همتای سوری، پیشنهادها درباره حصول یک توافق موقت را به چالش کشید و یادآوری کرد: ما به توافق موقت به چشم یک توافق خوب برای ایران نگاه نمی کنیم. توافق باید جامع باشد و مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند. حین مذاکره در وین به دنبال پلن جایگزین نیستیم.
اولیانوف در ادامه واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایران افزود: البته، منافاتی میان توافق های موقت و جامع نیست اما این حق مسلم ایران است که موضع خود را تعیین کند. احتمالاً این نشانه ای است مبنی بر اینکه ایران انتظار دارد بدون هرگونه وقفه ای، یک راه حل جامع پیدا شود.
 
دور هفتم مذاکرات وین با هدف برچیده شدن تحریم های ضدایرانی آمریکا از دوشنبه تا جمعه هفته گذشته برگزار و سپس با وقفه جهت بازگشت هیئت ها به پایتخت هایشان به منظور مشورت های بیشتر، همراه شد.
به گفته وزیر خارجه ایران، آنچه در این دور، هیئت ایرانی به عنوان متن مکتوب ارائه داده کاملاً در چارچوب برجام است و هیچ چیزی فراتر از برجام در آن نیست. انتظار این است که در ادامه گفتگو، طرف‌های مقابل با پیشنهادها و پاسخ‌های مشخص شامل لغو تحریم‌ها به وین بیایند و دست از بازی مقصرنمایی بردارند؛ در این صورت توافق خوب در دسترس است. ایران مسیر دیپلماسی و مذاکره را در وین و در چارچوب منطق مذاکراتی و تفاهم دنبال خواهد کرد.
 
 


کد مطلب: 24591

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24591/اولیانوف-ایران-خواهان-راه-حلی-جامع

قفقاز
  https://www.ccsi.ir