کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در واکنش به آمریکا؛

روسیه: گفتگو مبتنی بر تحریم را نمی پذیریم

2 آذر 1400 ساعت 14:34


سفیر روسیه در واشنگتن می گوید اینکه آمریکا بخواهد همزمان با تحریم مسکو، باب گفتگو را هم باز بگذارد؛ امر قابل قبولی نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن می گوید اینکه آمریکا از راه اعمال تحریم به فکر حفظ گفتگو با مسکو است، قابل پذیرش نیست و قوانین بین الملل را نقض می کند.
وی در ادامه افزود: دولت های آمریکا فارغ از اینکه دموکرات یا جمهوریخواه باشند؛ چندین سال است که به دنبال پیچیده کردن همکاری های روسیه و اروپا در حوزه انرژی هستند.
آنتونوف همچنین به این مورد اشاره کرد که آمریکا به رغم همه کارشکنی هایی که در مسیر پروژه نورد استریم ۲ داشته است؛ از روسیه توقع دارد برای کاهش تبعات بحران سوخت که گریبان اروپا را گرفته، روند عرضه انرژی را افزایش دهد!
وی هرگونه تلاش برای ممانعت از انتقال گاز به اروپا را یک رقابت ناعادلانه تلقی کرد و گفت: گفتگو با توسل به تحریم ناقض قوانین بین المللی است.
روز گذشته، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه که مرتبط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم ۲ است، خبر داد.
وزیر خارجه آمریکا در این ارتباط اعلام کرد که شرکت ترانسادریا و همچنین دو کشتی وابسته با این شرکت تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.
با انجام پروژه نورد استریم، گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌یابد؛ اما ایالات متحده مخالف آن است و می‌گوید که چنین پروژه‌ای از یک سو تسلط روسیه بر بازار انرژی اروپا را بیشتر می‌کند و از سوی دیگر امنیت و اقتصاد اوکراین را به مخاطره می‌اندازد.
این خط لوله گاز با تغییر مسیر خود اوکراین را دور می‌زند و به این ترتیب کی‌یف را سالانه از دریافت میلیاردها دلار هزینه ترانزیت محروم می‌کند.
آمریکا در دسامبر سال ۲۰۱۹ قانونی را وضع کرد که بر اساس آن هر کشتی که به اجرای پروژه «نورد استریم ۲» کمک کند را هدف تحریم قرار می‌دهد.
 
 


کد مطلب: 24562

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24562/روسیه-گفتگو-مبتنی-تحریم-نمی-پذیریم

قفقاز
  https://www.ccsi.ir