جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 24544
آکار: رایزنی‌های ترکیه و قطر برای مدیریت فرودگاه بین‌المللی کابل ادامه دارد
وزیر دفاع ترکیه از ادامه رایزنی‌های آنکارا و دوحه برای مدیریت فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد.
به گزارش ایسنا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه طی اظهاراتی در نشست کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس کشورش گفت: رایزنی‌های آنکارا و دوحه برای مدیریت فرودگاه بین‌المللی کابل در پایتخت افغانستان که برای مردم این کشور مهم است، ادامه دارد.
آکار با بیان اینکه نظامیان ترکیه در افغانستان سزاوار تاریخ عزتمند کشور در افغانستان فعالیت خود را به پایان رسانده و بازگشتند، افزود: نظامیان ترکیه در این مدت محبت مردم افغان را جلب کردند. از این پس نیز تحولات منطقه را از نزدیک پی‌گیری خواهیم کرد.
به گزارش آناتولی، وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ترکیه نه تنها برای امنیت کشور بلکه برای امنیت و آرامش و صلح کشورهای دوست و برادر تلاش می‌کنند، گفت: توافقات دوجانبه با لیبی که دارای روابط برادرانه ۵۰۰ ساله هستیم در راستای مصوبه پارلمان ترکیه انجام شده است. ما فعالیت‌هایی در زمینه آموزش و مستشاری نظامی در این کشور انجام می‌دهیم. این نکته مهم است که ما در لیبی یک قدرت بیگانه نیستیم.
مسئله مدیترانه شرقی و قبرس
وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با فعالیت‌های کشورش در رابطه با موضوع شرق مدیترانه گفت: به اقدامات غیرقانونی یونان که به رغم فراخوان‌های مثبت‌گرای ما برای مذاکره صورت می‌گیرد، بر اساس اقدام متقابل در عرصه‌ دیپلماتیک و میدانی پاسخ لازم داده می‌شود.
آکار افزود:‌ برای دفاع از حق و حقوق خود و جمهوری تُرک قبرس شمالی در دریای اژه و مدیترانه شرقی عزم راسخ داریم.
وی در ارتباط با ادامه مبارزات بی‌وقفه ترکیه با "گروه‌های تروریستی فتو، پ.ک.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ و داعش" اظهار داشت: از ۲۴ جولای ۲۰۱۵ تا کنون در داخل کشور، شمال عراق و سوریه در مجموع ۳۲ هزار و ۹۰۱ تروریست و از آغاز سال جاری تا کنون ۲ هزار و ۴۲۶ تروریست از پای درآمده‌اند.
 
  https://ccsi.ir//vdci5war.t1a552bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه