سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ , 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 24495
زاخارووا: حقوق بشر در برخورد با پناهجویان در قاره اروپا آشکارا نقض می‌شود
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر در مقابل برخوردهای غیرانسانی و ضرب و شتم مهاجرین خارجی بی‌پناه در مرزهای برخی کشورهای اروپای شرقی انتفاد کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تصاویر منتشره در برخی رسانه‌های گروهی درباره ضرب و شتم پناهجویان در مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله کرواسی، بسیار تکان دهنده و ناراحت کننده است.
زاخارووا شب گذشته در مصاحبه‌ای اینترنتی گفت: «در این تصاویر دیده می‌شود مردانی بدون یونیفرم مشخص در مرز کرواسی مهاجرین بی‌پناه از کشورهای جنوب غربی آسیا را با چماق مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. این حوادث تلخ به وضوح نشان می‌دهد که در اروپا چگونه "استانداردهای بالا در زمینه حقوق بشر و در تطابق کامل با ارزش‌های اروپایی" رعایت می‌شود و مدعیان دفاع از حقوق بشر هم در این خصوص سکوت می‌کنند.»
وی یادآور شد: «مشخص است که تیم‌های ویژه‌ای از سوی ادارات پلیس کشورهای اروپایی برای دور کردن مهاجرین خارجی از مرزهای اتحادیه اروپا تشکیل شده است. ضمن اینکه طبق اطلاعات رسانه‌ها، اتحادیه اروپا مبلغ 532 میلیون یوروو برای کشورهای جنوب شرقی اروپا اختصاص داده تا از مرزهای خود حفاظت بیشتری کرده و مانع از ورود مهاجرین شوند. واضح است که بخشی از این بودجه برای تشکیل چنین گروه‌های ضربتی صرف می‌شود.»
سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «موضوع عجیب دیگر در خصوص اقدامات اتحادیه اروپا آن است که آنها مبارزه غیرانسانی را برای جلوگیری از سیل مهاجرت به قاره اروپا آغاز کرده‌اند که شامل بیرون راندن فیزیکی این افراد و حمایت مالی از هر اقدامی در این راستا، از جمله پایمال شدن حقوق بشر در این روند است. این در حالی است که هزاران پناهجو از افغانستان بطور رسمی وارد کشورهای اروپایی شده‌اند.»
وی در آخر این سئوال را مطرح کرد که آیا دیوارهای سیم خاردار کشیده شده در مرزهای این کشورها تنها برای بیرون نگه داشتن پناهجویان است یا برای جلوگیری از خروج آنها نیز در نظر گرفته شده‌اند.
  https://ccsi.ir//vdcdko0x.yt0on6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه