جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ , 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 24484
پوتین: کریمه برای همیشه بخشی از روسیه خواهد بود
پوتین همزمان با حضور در شبه جزیره کریمه اعلام کرد که این منطقه برای همیشه بخشی از روسیه باقی خواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه که تعطیلات ملی این کشور را در کریمه می‌گذارند، همزمان با حضور در کریمه اعلام کرد که این منطقه برای همیشه بخشی از روسیه باقی خواهد ماند.
پوتین در هنگام بازدید از کریمه در سخنانی گفت: «کشور ما اتحادی تاریخی به دست آورده است. این پیوند زندگی و غیرقابل انکار به ویژه اینجا در سواستوپول کریمه بیشتر هم احساس می‌شود.»
پوتین در ادامه گفت: «کریمه برای همیشه با روسیه خواهند ماند. چرا که این خواست مطلق، آزاد و مصمم تمام مردم روسیه است.»
از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی‌یف از آن به عنوان «انقلاب»» یاد می‌کند، مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی‌یف زدند. با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دادند رأی به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت‌ها و شرکت‌هایی که در کریمه فعالیت می‌کنند وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.
  https://ccsi.ir//vdcbaab5.rhbawpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه