کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین: روسیه برای اهداف غربی‌ها در اوکراین کشوری متجاوز معرفی می‌شود

22 تير 1400 ساعت 15:03


رئیس جمهوری روسیه در مقاله‌ای نوشت: کشورهای غربی در حال اجرای "طرحی ضدروسی" در اوکراین هستند و کی‌یف از خارج کنترل می‌شود و تنها سیاستمدارانی در این کشور بر سر قدرت می‌مانند که از روسیه نفرت داشته باشند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در مقاله‌ای درباره اوکراین که متن آن شب گذشته در سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شده، یادآور شد که فدراسیون روسیه یکی از سه شریک اقتصادی اصلی اوکراین است و صدها هزار اوکراینی در این راستا به این کشور آمد و رفت دارند.
به گفته پوتین، پس از کودتای دولتی رخ داده در سال 2014 در اوکراین، وی دولت روسیه را موظف به برقراری تماس با وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی این کشور برای حفظ و ادامه روابط اقتصادی بین دو کشور نمود، ولی تمایلی از طرف اوکراین در این خصوص تاکنون دیده نشده است. این در حالی است که صدها هزار اوکراینی که برای فعالیت‌های اقتصادی به روسیه سفر می‌کنند، همواره مورد استقبال و حمایت قرار می‌گیرند.
رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: «در حالی که ما چنین برخوردی داریم، باز هم "کشوری متجاوز" معرفی می‌شویم. مسئله اینجاست که کشورهای غربی در اوکراین یک جو ترس و هراس بوجود آورده و سعی دارند که این کشور را تحت کنترل مستقیم خارجی درآورند و مقامات کی‌یف نیز با اظهارات جنگ افروزانه و حمایت از تمایلات نئونازیستی، درصدد نظامی کردن این کشور هستند. بطور همزمان سیستم سیاسی در کی‌یف به گونه تنظیم شده تا نمایندگان دولت دائما تغییر کنند تا "خصومت علیه روسیه" همواره در آنجا حفظ شود.»
به گفته وی، روسیه و اوکراین در طول قرن‌های متمادی در یک سیستم اقتصادی واحد توسعه یافتند. ضمن اینکه مردم روسیه، اوکراین و بلاروس، وارثان "روس باستان" هستند که یک کشور بسیار بزرگ در قاره اروپا بود و دارای زبان، فرهنگ و آداب و رسوم مشترک بودند و اکنون "ایجاد دیوار" بین این ملت‌ها یک فاجعه است که این مسئله در نتیجه اشتباهات صورت گرفته طی دوران‌های گذشته رخ داده است.  
ولادیمیر پوتین در مقاله خود نوشته است، در طرح "ضدروسی" تهیه شده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، صرف‌نظر از تغییر دولت‌ها، تلاش می‌شود تا تمایلات "روس هراسی" همچنان حفظ شده و روسیه دشمن شمرده ‌شود.  در این طرح جایی برای استقلال اوکراین یا نیروهایی که تلاش کنند استقلال واقعی این کشور را حفظ کنند، وجود ندارد. فقط کسانی در اوکراین "میهن پرست واقعی" تلقی می‌شوند که حس نفرت علیه روسیه را داشته باشند، در حالی‌که اکثریت مردم اوکراین با چنین وضعیتی موافق نیستند، ولی اجازه داده نمی‌شود صدای آنها شنیده شود.
رئیس جمهوری روسیه با یادآوری اینکه بخش اعظم شعارهای "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری کنونی اوکراین، وعده صلح در کشور بود، افزود: «ولی تمام آن وعده‌ها دروغ از آب درآمد و هیچ چیز در این کشور تغییر نکرده و روند اوضاع پیرامون مناقشه دونباس حتی از جهاتی بدتر از گذشته نیز شده است.»
به عقیده پوتین، مقامات کی‌یف نیازی به منطقه دونباس ندارند و سیاست به اجرا گذاشته توسط آنها این مسئله را ثابت می‌کند. وی نوشت: «دلیل آن هم روشن است: اولاً مردم این منطقه هرگز زیر بار نظم و قانونی که به زور و تهدید و محاصره بر آنها تحمیل می‌شود، نخواهند رفت. در ثانی، نتیجه توافقات مینسک امکان واقعی حل و فصل مسالمت آمیز و و حفظ تمامیت ارضی کشور واحد اوکراین را فراهم می‌سازد که مورد توافق نمایندگان دو طرف این مناقشه با میانجی‌گری روسیه، آلمان و فرانسه قرار گرفته، ولی مفاد این توافقات مغایر با منطق "طرح ضدروسی" است و به همین دلیل مقامات کی‌یف تمایلی برای اجرای آن ندارند و حامیان غربی آنها نیز چشمان خود را به روی این واقعیت بسته‌اند. »
 
 


کد مطلب: 24367

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/24367/پوتین-روسیه-اهداف-غربی-ها-اوکراین-کشوری-متجاوز-معرفی-می-شود

قفقاز
  https://www.ccsi.ir