جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 23882
تاکید «میرضیایف» بر توسعه روابط تاشکند-کابل
رئیس جمهور ازبکستان در دیدار هیأت بلندپایه افغانستان گفت: روابط بین دو کشور در حال حاضر در سطح مطلوبی قرار دارد و بایستی همکاریها بین «کابل» و «تاشکند» در زمینه های مختلف افزایش یابد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در دیدار با «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه و «محمد شاکر کارگر» رئیس دفتر ریاست جمهوری افغانستان گفت: اکنون حفظ آهنگ فعلی توسعه روابط ازبکستان و افغانستان مهم است.
رئیس جمهور ازبکستان بر اهمیت حفظ آهنگ کنونی توسعه روابط دوجانبه و اجرای عملی توافقات قبلا به دست آمده تاکید کرد.   
در ادامه طرفین بر شکل گیری شرایط مناسب برای افزایش مبادلات بازرگانی و دستیابی به سطح حداقل 2 میلیارد دلار در سال‌های نزدیک، تشدید تعاونی در زمینه صنعت، انرژی، کشاورزی و لجستیکی، اجرای برنامه‌های مهم در حوزه بهداشتی، آموزشی و فرهنگی تاکید کردند.
اعضای هیئت افغانستای بابت پذیرایی صمیمی از رئیس جمهور ازبکستان قدردانی و سلام و بهترین آرزوهای «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان را به وی ابلاغ کردند.
مقامات افغانستانی در ادامه همچنین از تلاش‌های قاطعانه طرف ازبکی مبنی بر تامین زندگی صلح آمیز و توسعه پایدار در «کابل» قدردانی کردند.   
در این دیدار طرفین بر اهمیت تنظیم و آغاز سریع اجرای طرح یادشده، جذب فعال همکاران خارجی و سرمایه گذاران بالقوه بر اساس «نقشه جاده» تصویب شده، تاکید کردند.
افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.
  https://ccsi.ir//vdcci4qi.2bq148laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه