کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بردی محمداف به شایعات درگذشتش پایان داد

3 مرداد 1398 ساعت 20:56


«قربان‌قلی بردی‌محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان امروز پنجشنبه در صفحه تلویزیون ظاهر شد و بر شایعات درگذشتش خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ترکمنستان  امروز تصاویر جدیدی از  قربان‌قلی بردی‌محمداف رئیس جمهوری این کشور که هفته گذشته خبر درگذشتش در رسانه ها منتشر یافته بود در مراسم رسمی جلسه کابینه وزیران پخش و همچنین خبر تماس تلفنی روز گذشته وی با شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان در برنامه اخبار رسمی منتشر شد.
در این خبر اعلام شد که بردی محمداف گزارشهایی از مناطق مختلف کشور را استماع کرده و از طرحهای جدید شهر عشق آباد بازدید کرد.  
 بر اساس این خبر ، جلسه کابینه وزراء  به درخواست شهردار و روز گذشته برای آشنائی با طرح‌های شهرسازی پایتخت ترکمنستان برگزار شد.خبرگزاری روسی اسپوتنیک، هفته گذشته خبر مرگ قربانعلی بردی محمدوف را اعلام کرد که در رسانه های دیگر هم گسترش یافت اما بعدا توسط  سفارت این کشور در روسیه تکذیب شد با این وجود به صورت رسمی دولت ترکمنستان نسب به شایعه مرگ محمداف عکس العملی نشان نداده بود.

چند سال پیش هم شایعات پیرامون بیماری قربانقلی بردی محمداف، رییس جمهوری ترکمنستان و گمانه زنی برای جانشینی وی در رسانه ها و محافل ترکمنستان و برخی کشورهای آسیای مرکزی تشدید شده بود.
در 26 دسامبر سال 2006 قربان قلی بردی محمداف در مجلس شورای ترکمنستان با حمایت اکثریت نمایندگان ،نامزدی خود را برای تصدی ریاست جمهوری ترکمنستان اعلام و در 11 فوریه سال2007 با بدست آوردن حدود 89 درصد آرا به عنوان دومین رییس جمهوری این کشور انتخاب شد.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 21441

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/21441/بردی-محمداف-شایعات-درگذشتش-پایان

قفقاز
  https://www.ccsi.ir