شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 4032
جمهوری آذربایجان ۲۲ نفر را به ظن جاسوسی برای ایران بازداشت کرد

مقام‌های جمهوری آذربایجان، بازداشت شدگان را متهم کرده اند که با سپاه پاسداران مرتبط بوده‌‌اند
مقام‌های جمهوری آذربایجان ۲۲ شهروند این کشور را به ظن جاسوسی برای ایران بازداشت کرده‌اند.
مقام‌های این کشور، بازداشت شدگان را متهم کرده اند که با سپاه پاسداران مرتبط بوده‌ و قصد داشتند به سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان حمله کنند.
تاریخ بازداشت این افراد اعلام نشده اما خبر آن طی بیانیه ای از سوی وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان تائید شده است.
تلویزیون این کشور ماه پیش اعلام کرده بود که طرح حمله به سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان ناکام مانده است.
در آن زمان، ایران متهم شد که در تایلند، هند و گرجستان به اهداف اسرائیلی حمله کرده است.
تنش در روابط ایران و جمهوری آذربایجان اخیرا شدت گرفته است، اگرچه مقام‌های دو کشور به کرات سعی کرده اند تا روابط فیمابین را دوستانه جلوه دهند.
هنوز مشخص نیست خبر منتشر شده حاکی از بازداشت های جدید است یا تنها تائید رسمی بازداشت های صورت گرفته در ماه فوریه است.
مقام‌های جمهوری آذربایجان گفته‌اند این افراد دستوراتی از سپاه پاسداران برای "انجام اقدامات تروریستی علیه سفارتخانه‌های آمریکا، اسرائیل و سایر کشورهای غربی و کارکنانشان" دریافت کرده بودند.
ادعا شده که این افراد از سال ۱۹۹۹ به استخدام سپاه در آمده و آموزش‌هایی در باره نحوه استفاده از سلاح و روش‌های جاسوسی در اردوگاه های نظامی ایران دریافت کرده بودند.
بیانیه وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان خاطرنشان می کند که "اسلحه گرم، مهمات، مواد منفجره و تجهیزات جاسوسی در حین بازداشت این افراد پیدا شده است."
دمین مک گینس، خبرنگار بی بی سی اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ایران و اسرائیل به نظر می رسد اخیرا درگیر جنگ پنهانی شده‌اند که شامل تهدیدها، بمب‌گذاری‌ها و طرح های ترور در قفقاز است.
به گفته خبرنگار بی بی سی، به نظر می رسد تنش های اخیر به معنای آن است که جاسوسان ایران و ماموران سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) در قفقاز جنوبی (شامل گرجستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان) فعال هستند.
ایران با دو کشور همسایه خود -ارمنستان و جمهوری آذربایجان- روابط نزدیکی دارد اگرچه روابط با جمهوری آذربایجان هر از چندگاهی دستخوش تنش می شود. روابط جمهوری آذربایجان و اسرائیل یکی از عوامل این تنش به شمار می رود.

https://ccsi.ir//vdca.enyk49nwu5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

Azarbaijan faqat balade inkara ro kone bejaye inke mehman navazi kone, poole iraniha ro migire va aziyateshun mikone, mitunid tu marz bebinid
این آذربایجان از جون ما چی می خواد ایران باید به صورت جدی باهاشون برخورد کنه.
عضويت در خبرنامه