پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 24683
اعزام نیروهای حافظ صلح از ارمنستان و قرقیزستان به قزاقستان
وزارت دفاع روسیه از انتقال واحدها و تجهیزات نیروهای حافظ صلح تحت فرماندهی سازمان پیمان امنیت جمعی از دو جمهوری قرقیزستان و ارمنستان به قزاقستان به وسیله چند فروند هواپیمای ترابری نظامی روسی خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که روز جمعه دو فروند هواپیمای ترابری-نظامی ایل-76 متعلق به نیروهای هوا-فضای این کشور، نیروهای حافظ صلح قرقیزستان و تجهیزات نظامی-فنی آنها را به جمهوری قزاقستان منتقل کردند.
رئیس جمهوری قرقیزستان روز جمعه دستور مربوط به اعزام نیروهای حافظ صلح این کشور در ترکیب نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان را امضاء کرد. تعداد این نیروها اعلام نشده است.
روز گذشته اعلام شد که واحدهای نیروهای حافظ صلح بلاروسی از روز جمعه در قزاقستان مستقر شده و انجام وظایف محوله خود در جمهوری را آغاز کرده‌اند. وظایف نظامیان بلاروسی مشخص نشده است.  
وزارت دفاع روسیه همچنین یادآور شد که واحدهای نظامی ارمنستان در ترکیب نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی نیز توسط 3 فروند هواپیمای ترابری روسی از ایروان به قزاقستان منتقل شدند.
طبق این اطلاعات، روز جمعه همچنین 9 فروند هواپیمای ترابری نظامی باقی مانده نیروهای حافظ صلح روسی و تجهیزات مورد نیاز آنها را به فرودگاه بین‌المللی آلماآتی قزاقستان منتقل کردند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که "سرگئی شایگو" وزیر دفاع این کشور در تماس مرتب با وزیر دفاع موقت قزاقستان و سایر همتایان خود در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی و بررسی اوضاع و هماهنگی اقدامات برای ارائه کمک‌های لازم به منظور تثبیت اوضاع در جمهوری قزاقستان است.
نیروهای حافظ صلح اعزام شده از روسیه به قزاقستان به همراه ارگان‌های انتظامی این کشور، کنترل فرودگاه بین المللی آلماآتی را در دست گرفتند. تأمین امنیت کنسولگری روسیه و دیگر تأسیسات مهم و حساس این شهر نیز بر عهده نیروهای حافظ صلح روسی قرار دارد.
  https://ccsi.ir//vdcc1eqi.2bq048laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه