پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 24679
دیدگاه سفیر روسیه در آمریکا درباره ناآرامی‌های قزاقستان؛ "شورش تحریک شده از خارج"
سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه‌ای تاکید کرد، از نظر کشور متبوعش رخدادهای قزاقستان "شورشهایی تحریک شده از سمت خارج" و با هدف تضعیف امنیت و یکپارچگی این جمهوری هستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه با مجله نیوزویک گفت: از نظر روسیه، تحولات خشونت آمیز اخیری که با تحریک از سمت خارج در این کشور دوست اتفاق افتادند هدفشان مختل ساختن امنیت و یکپارچگی قزاقستان بوده است. ما به تلاشها برای بازیابی زندگی عادی در قزاقستان کمک خواهیم کرد.
او همچنین متذکر شد که گسترش ایدئولوژی‌های رادیکال مذهبی در حوزه آسیای مرکزی عاملشان مداخله نظامی غربی‌ها در خاورمیانه بوده است.
این فرستاده روسیه تصریح کرد: از بابت گسترش بیشتر ایدئولوژی‌های مذهبی رادیکال در آسیای مرکزی نگرانی جدی وجود دارد. این اتفاق ناشی از بی ثباتی در خاورمیانه و افغانستان است؛ بی‌ثباتی که به نوبه خود محصول مداخلات نظامی غربی‌ها به بهانه دفاع از حقوق بشر و دموکراسی است.
اعتراضات در قزاقستان از تاریخ دوم ژانویه در چند شهر این کشور به راه افتاد؛ اعتراضاتی که در عرض چند روز به سطح شورش‌های گسترده و حملات به نهادهای مسئول در بسیاری از شهرهای این کشور رسید. این اعتراضات باعث مجروح شدن هزاران تن و بروز تلفات شد. قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان با تشدید ناآرامی‌ها از سازمان پیمان امنیت مشترک خواستار کمک به کشورش شد.
 
  https://ccsi.ir//vdchw-ni.23nkqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه