جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 24567
نخست وزیر ارمنستان: موضوع کریدور زنگه زور هیچ وقت بررسی نخواهد شد
نخست وزیر ارمنستان بیان اینکه موضوع کریدور زنگه زور نه امروز و نه هیچ وقت دیگر بررسی نخواهد شد، گفت: ما با اعطای کریدور به جمهوری آذربایجان برای متصل شدن این کشور به نخجوان از طریق خاک ارمنستان مخالف هستیم.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در پاسخ به سوالات خبرنگاران از طریق صفحه اجتماعی فیس بوک که روز سه شنبه انجام گرفت با بیان اینکه موضوع کریدور زنگه زور نه امروز و نه هیچ وقت دیگر بررسی نخواهد شد، گفت: ما با اعطای کریدور به جمهوری آذربایجان برای متصل شدن این کشور به نخجوان از طریق خاک ارمنستان مخالف هستیم، اما خواستار رفع انسداد راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده ای در منطقه قفقاز جنوبی هستیم.
وی با اشاره به این که باکو در تلاش است تا ماده 9 آتش بس جنگ قره باغ مبنی بر رفع انسداد زیرساخت های ریلی و جاده ای منطقه قفقار را از دستور کار خارج کند، افزود: تلاش ما بر این است که باکو نتواند به این هدف خود برسد.
نخست وزیر ارمنستان در جواب به این سوال که احتمال جنگی دیگر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان وجود دارد، گفت: بله احتمال جنگ وجود دارد، اما باید اضافه کنم که ما آماده گفتگوی مستقیم با مقامات باکو هستیم.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط بین وزارت های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: این امر  مشخص خواهد کرد که کدام یک از طرفین آتش بس را نقض می کند. ما خواستار حل اختلافات با باکو بطور مستقیم و بدون واسطه هستیم و مایل نیستیم که همواره اختلافات را از طریق جامعه بین المللی حل کنیم.
 
  https://ccsi.ir//vdcd5k0x.yt0o96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه