جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 24523
روسیه: روند تحویل اس-۴۰۰ به هند آغاز شده است
هند در سال ۲۰۱۸ قراردادی ۵.۵ میلیارد دلاری با روسیه جهت خرید پنج سامانه موشکی اس-۴۰۰ امضا کرد حال آنکه گفته می شود روند تحویل این سامانه آغاز شده و طبق برنامه پیش می رود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری شوگاو» (Dmitry Shugaev) مدیر سرویس همکاری های فنی-نظامی روسیه می گوید که این کشور تحویل سامانه های پدافندی اس-۴۰۰ را به هند آغاز کرده است و این روند طبق برنامه پیش می رود.
این درحالی است که اس-۴۰۰ در حال حاضر در چین و ترکیه عملیاتی شده است. هند هم در اکتبر ۲۰۱۸، با امضای قراردادی با روسیه، به جمع کشورهایی پیوست که خواهان برخورداری از این سامانه هستند.
در ماه میلادی آگوست، رئیس بخش صادرات تسلیحاتی روسیه گفته بود که مذاکره برای صادرات اس-۴۰۰، با هفت کشور آسیای غربی و جنوبی (خاورمیانه)، منطقه آسیاپاسیفیک و آفریقا در جریان است.
تحویل اس-۴۰۰ از سوی ترکیه و امضای قرارداد خرید آن از سوی هند، موجب ایجاد اصطکاک میان این کشورها و آمریکا شده است، چرا که طبق قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۷، هر کشوری که با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه داد و ستد داشته باشد، ممکن است با تحریم‌های واشنگتن مواجه شود.
این درحالی است که روسیه در آینده نزدیک، ارتش این کشور را به سامانه پیشرفته اس-۵۰۰ مجهز خواهد کرد حال آنکه وعده داده که پس از رفع نیاز داخلی، آن را به کشورهای دیگری چون چین و هند هم عرضه کند.
 
  https://ccsi.ir//vdcfmtd0.w6dj0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه