پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 24504
پاشینیان: فعلا دیداری با طرف آذربایجانی در کار نیست
نخست وزیر ارمنستان ضمن رد شایعات، در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که هیچ گونه تصمیمی برای دیدار با «پوتین» و «علی اف» در ۹ نوامبر اتخاذ نشده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که هنوز هیچ توافقی برای دیدار در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) وجود ندارد.
نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات رسانه ها در این زمینه، گفت: می توانم بگویم که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای دیدار در ۹ نوامبر وجود ندارد.
پاشینیان همچنین افزود که ایروان به هیچ وجه از ملاقات ها و دیدارها روی گردان نیست.
وی گفت: اما زمینه و سیاق آنها، پیام آنها و نتیجه بالقوه آنها برای ما مهم است. ما طرفدار برگزاری جلسه و ملاقات فقط به خاطر اینکه گفته شود دیداری صورت گرفت، نیستیم.
پیشتر، رسانه های جمعی از این مسئله خبر داده بودند که قرار است نیکول پاشینیان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در ۹ نوامبر از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر گفتگو کنند.
چند روز پیش نیز «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان طی سخنانی در خصوص دیدار احتمالی رهبران جمهور آذربایجان و ارمنستان گفت که هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص در دست نبوده و چنین دیداری احتمالا در آینده انجام خواهد شد.
طبق اعلام رسانه‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برگزاری چنین دیداری احتمالا می‌تواند منجر به امضای سند توافق مرزی و از سرگیری حمل و نقل در منطقه شود اما وزارت خارجه جمهوری آذربایجان معتقد است چنین دیداری در دستور کار الهام علی اف نبوده و با این حال برگزاری آن در آینده را نیز رد نکرده است.
 
  https://ccsi.ir//vdceen8w.jh8e7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه