پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 24384
سناتور روس: اروپا در جهان در حال تغییر، استراتژی معقول و سنجیده‌ای ندارد
به عقیده یک مقام پارلمانی روسیه، کشورهای اروپایی، در حالی از آمریکا دلسرد شده‌ و می‌دانند که دیگر برای واشنگتن در اولویت قرار ندارند، فاقد سیاستی مستقل و یک استراتژی معقول و سنجیده برای برخورد با مشکلات هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که در جهان به‌سرعت در حال تغییر کنونی، کشورهای اروپایی فاقد یک استراتژی معقول و کاملاً سنجیده هستند.
این سناتور روس امروز (یکشنبه) در کانال تلگرام خود در این باره نوشت: «مشخص نیست که اروپا در جهان در حال تغییر کنونی روی چه چیزی حساب کرده است: امکانات استراتژیکی کشورهای این قاره چندان زیاد نیست. ایالات متحده برای مقابله با چین به اروپایی‌ها نیاز چندانی ندارد و مقامات واشنگتن در خصوص تشکیل اتحاد سه‌جانبه با انگلیس و استرالیا، اتحادیه اروپا را حتی در جریان این اقدام قرار نداده است.»
آلکسی پوشکوف توضیح داد: «اروپایی‌ها اکنون از این برخورد آمریکا خشمگین هستند و از سوی دیگر، از ناتوانی این کشور در اقدام درست درباره افغانستان ناامید شده‌اند و اکنون بیش از هر زمان دیگر از ضرورت داشتن سیاستی مستقل و عدم وابستگی به ایالات متحده صحبت می‌کنند. ولی اتحادیه اروپا بر چه اساس و با مشارکت با چه کسی سیاست خود را شکل خواهد داد؟ همکاری با آمریکا که برای آنها هر روز دشوار و دشوارتر می‌شود، با روسیه که روابطشان به بن‌بست رسیده است. با چین هم که بطور کلی همکاری سیاسی ندارند و نفوذ اروپایی‌ها در جهان عرب نیز بشدت کاهش یافته است. بطور کلی کشورهای اروپایی فاقد یک استراتژی معقول و سنجیده بوده و به هر یک از مشکلات پیش رویشان، بطور مقطعی و در لحظه واکنش نشان می‌دهند و نه بیشتر از آن.»   
این مقام پارلمانی روس بطور خلاصه یادآور شد: «این در حالی است که اروپایی‌ها بشدت به اقدام درست و ایدئولوژی خود ایمان دارند که به توجه به ناکارآمدی آن، چنین اعتقادی کاملاً توخالی و بی‌ارزش است.»  
سناتور پوشکوف همچنین در تفسیر سخنان وزیر امور خارجه فرانسه درباره بحران در روابط پاریس و واشنگتن ابراز عقیده کرده که اختلافات بوجود آمده بین آمریکا و فرانسه در نتیجه همکاری با استرالیا، می‌تواند باعث یک بحران داخلی در بین کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شود.
وی همچنین این اقدام واشنگتن که به منظور نفوذ ژئوپلیتیکی بر چین، شرکای اروپایی خود را مورد حمله قرار می‌دهد را یک تناقض آشکار نامید.  به عقیده این سناتور روس، دولت آمریکا بدین ترتیب می‌خواهد حاکمیت خود بر اروپایی‌ها و اینکه آنها برای واشنگتن در اولویت قرار ندارد را نشان دهد. این برخورد ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شده بود و اکنون در دولت جو بایدن ادامه پیدا کرده است.
 
  https://ccsi.ir//vdcayenu.49nya15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه